حقیقت‌پور: تنها 30 درصد از مشکلات اقتصادی به برجام گره خورده

حقیقت‌پور: تنها 30 درصد از مشکلات اقتصادی به برجام گره خورده

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تنها 30 درصد از مشکلات اقتصادی به برجام گره خورده است، گفت: حل مشکلات اقتصادی در کوتا‌مدت میسر نیست.

به گزارش نامه نیوز، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: هنوز یک ماه نشده که برجام عملی شده است، باید منتظر بود تا گشایش اقتصادی که دولت از آن سخن گفته است را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه ما همواره باید مطالبه‌گر باشیم، افزود: این بدین معناست که اگر دولت وعده‌ای در این زمینه داد، منتظر باشیم تا در خصوص ایجاد اشتغال راهکارهای لازمه را ارائه دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: هیچ دولتی در هیچ کجای دنیا نتوانسته بیکاری را به صفر برساند، 8 درصد مردم دنیا بیکار هستند و کشور ما دو برابر این مقدار بیکار دارد. باید در این زمینه تلاش و کوشش کرد و به دولت مهلت داد.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصادی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: تنها 30 درصد از مشکلات اقتصادی به برجام و توافق گره خورده بود، ولی 70 درصد آن نیازمند تصمیم‌گیری‌های صحیح در این زمینه است. باید پروسه تصمیم‌گیری را منطقی و معقول کنیم.

وی با ارائه راهکارهایی جهت ایجاد اشتغال و رفع رکود جامعه، عنوان کرد: ما باید با کارهای کوچک که می‌تواند عده‌ای از انسانها و افراد بیکار را مشغول به کار کند، ایجاد کنیم آن هم با اولویت اشتغال در خانه. باید در این زمینه با ایجاد مشاغل کوچک به مردم کمک کنیم و در راه‌اندازی آن همواره تلاش کنیم تا از این طریق بتوانیم ایجاد فرصت شغلی داشته و سپس برای مشاغل سنگین تر نیز طراحی‌های لازم انجام دهیم و مجموعه‌ها را وارد بازار کار کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا