نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

دولت برای حل آلودگی هوا در سال ۹۵ برنامه ندارد

دولت برای حل آلودگی هوا در سال ۹۵ برنامه ندارد

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه دولت برای حل مسئله آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی پیش‌بینی برای سال ۹۵ ندارد، گفت: پیشنهاد می‌شود که دولت برای سال آینده ۲۵ تا ۳۰ تومان عوارض از فروش هر لیتر بنزین دریافت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پدرام سلطانی امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: دولت برای بودجه سال آینده پیش‌بینی رشد بیش از 36 درصدی مالیات در بودجه سال 95 را دیده است در حالی که در قانون برنامه بند مربوط به اخذ مالیات‌ از نهادها، آستان‌ها، صرفنظر شده است حال سوال اینجاست که این مالیات از چه کسی قرار است تامین شود. 

وی افزود: این دریافت مالیات در سال 95 قرار است از درآمد سال 94 اخذ شود و در صورتی که نرخ رشد 5 درصدی برای سال آینده در نظر بگیریم دریافت مالیات از آن جایش در بودجه سال 96 خواهد بود نه بودجه سال 95.

سلطانی افزود: بنده پیشنهاد می‌کنم اتاق بازرگانی ایران در بیانیه خود به دولت به این موضوع اشاره و به افزایش مالیات‌ها اعتراض کند. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دولت مشخص نکرده است که این مالیات به چه شکلی باید وصول شود گفت: مالیات بر ارزش افزوده افزایش پیدا نکرده است، قانون اصلاح مالیات‌ها نیز که از سال 95 اجرایی می‌شود آثارش به سال 96 می‌رود. از مجموعه معاف از مالیات‌ها نیز که قرار نیست مالیات گرفته شود. پس فشار دریافت مالیات بر روی بخش خصوصی می‌افتد. 

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از بودجه سال 95 در خصوص بودجه خود دولت گفت: افزایش بودجه دولت در سال 95 را از دو جنبه می‌توان بررسی کرد که آیا این افزایش بودجه قرار است برای طرح‌های عمرانی مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه به پرسنل پرداخت می‌شود. 

سلطانی اضافه کرد: مهمترین شاخصه بزرگ شدن دولت در بخش بودجه شرکتهای دولتی بوده و مرتبا در حال افزایش است. به طوری که اعداد آن به دو برابر بودجه عمومی دولت رسیده است. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین با اشاره به مسائل و مشکلات حمل و نقل عمومی، آلودگی هوای کشور نیز گفت: دولت عوارضی برای برخی از بخش‌ها در بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده است اما برای موضوع مهم آلودگی هوا و حمل ونقل عمومی پیش‌بینی نداشته است. 

سلطانی تاکید کرد: در این رابطه پیشنهاد می‌شود که در شهرهای بزرگ عوارض فروش در بنزین با مبالغ ناچیز 25 تا 30 تومان در هر لیتر گذاشته شود و درآمد آن را صرف توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا کرد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا