مونتاژ و بهينه‌سازي کامل سقف کوره‌هاي قوس الکتريکي در فولاد هرمزگان

مونتاژ و بهينه‌سازي کامل سقف کوره‌هاي قوس الکتريکي در فولاد هرمزگان

گروه صنایع معدنی >فولاد - براي اولين بار در شرکت فولاد هرمزگان مونتاژ و بهيهنه سازي کامل سقف کوره هاي قوس الکتريکي انجام شد.

به گزارش ماین نیوز، هيمن چوگلي سرپرست کارگاه تعميرات فولادهرمزگان ضمن تأييد اين خبر گفت: تا پيش از اجراي اين پروژه موفقيت آميز در فولاد هرمزگان، سقف کوره با صرف هزينه هاي قابل توجه و بصورت کامل از شرکت هاي سازنده تامين مي شد.

وي در خصوص چگونگي اجراي اين پروژه افزود: به منظور بهينه سازي سقف کوره و رفع نشتي هايي که در شش ماهه اول سال جاري بالغ بر 65 ساعت توقف به برنامه هاي توليد فولادسازي تحميل کرد، تحقيق و بررسي موضوع روي اين مساله در دستور کار قرار گرفت.

چوگلي با اشاره به اين مطلب که به منظور برطرف نمودن اين نشتي ها و بهينه سازي وضعيت موجود، پس از بررسي هاي لازم در جلسات متعدد، مشکلات شناسايي و مقرر شد، دماي لوله ها به حداقل برسد تا با استفاده از کوتاه کردن مسير عبور آب در داخل لوله ها و کاهش دماي آب از طريق خنک کاري مناسب آب (اصلاح مسيررينگ آبگرد)را شاهد باشيم همچنين با استفاده از پوشش دهي بر روي لوله ها بدين ترتيب نرخ خوردگي در اثر سايش را کاهش دهيم تا ترک به وجود نيايد و عمر مجموعه افزايش يابد.

سرپرست کارگاه تعميرات فولادسازي فولادهرمزگان در ادامه به شرح بهينه سازي و اقدامات صورت گرفته پرداخت و در اين خصوص افزود: اصلاح مسير رينگ آبگرد و به حداقل رساندن گردش آب و اتصال آن به لوله هاي اصلي، پوشش دهي و سخت کاري و رينگ در مقابل سايش، اضافه نمودن شير ورودي و خروجي جهت رينگ آبگرد جهت تعميرات اضطراراي در صورت نشتي، سيستم تخليه آب رينگ جهت کاهش زمان تعميرات و سيستم شير اطمينان جهت ايمني رينگ آبگرد از اهم اين اقدامات است.

وي اظهار اميدواري کرد با توجه به اين فعاليت ها در آينده توقفات کوره هاي قوس الکتريکي به حداقل برسد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا