استان‌هایی که بهشت بساز بفروشان شدند

استان‌هایی که بهشت بساز بفروشان شدند

بیشترین پروانه ساختمانی در بهار سال جاری از سوی شهرداری شهرستان های استان اصفهان صادر شده به طوری که تعداد این پروانه ها بالغ بر چهار هزار و 883فقره است.

اطلاعات مرکز آمار ایران از پروانه های ساختمانی صادر شده در بهار سال جاری نشان می دهد بیشترین پروانه صادر شده به احداث ساختمان در شهرهای استان اصفهان تعلق داشت به طوری که شهرداری این شهرها 15درصد از کل پروانه های ساختمانی صادر شده در کشور را صادر کردند.
 
همانطور که انتظار می رود شهروندان تهرانی پس از استان اصفهان، شاهد ساخت و ساز در کوچه و خیابان های شهرهای استان تهران خواهند بود چرا که حدود 10درصد از کل پروانه های صادر شده در کشور در این استان انجام گرفته است.  
 
تهران دومین استان در ساخت و ساز مسکن


در استان تهران سه هزار و 724فقره پروانه ساختمانی صارد شده است که 60درصد آن مربوط به کلانشهر پایتخت است. استان های شیراز و کرمان، از دیگر استان های پیشرو برای صدور پروانه ساختمانی در بهار سال جاری بوده اند.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، برای ساخت و ساز در پایتخت، دو هزار و 234فقره پروانه ساختمانی از سوی شهرداری تهران در بهار سال جاری صادرشده که نسبت به فصل گذشته حدود 7.6 و نسبت به فصل مشابه در سال 93 حدود 36.6درصد کاهش داشته است.
 
کمترین ساخت و ساز در البرز


کمترین پروانه صادر شده هم مربوط به استان البرز است به طوریکه در بهار امسال 220فقره پروانه ساختمانی در این استان جدید صادر شده است.
 
گزارش مرکز آمار از تعداد پروانه های صادر شده در نقاط شهری کشور(به جز تهران) در بهار سال جاری نشان می دهد 35هزار و 695فقره پروانه ساختمانی توسط شهرداری های کشور صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود 25.8درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 4.3درصد افزایش داشته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا