همزمان با دهه فجر؛

جدیدترین ریل‌باس تولید داخل آماده پیوستن به ناوگان شد

جدیدترین ریل‌باس تولید داخل آماده پیوستن به ناوگان شد

هفدهمین ریل‌باس تولید شرکت توسعه صنایع ریلی ایران وارد چرخه ریلی کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مدیر عامل این شرکت اعلام کرد: هفدهمین اتوبوس ریلی ساخته شده به دست این شرکت واگن‌سازی داخلی به بهره‌برداری نهایی رسیده و پس از گذراندن تست‌های فنی تا پایان هفته به رجا تحویل خواهد شد.

براساس اعلام این شرکت خط تولید مجدد این ریل‌باس‌ها در حالی از پایان مرداد‌ماه سال جاری کلید خورد که چهار سال گذشته به دلیل مسائل و محدودیت‌های به وجود آمده امکان تولید نداشت، اما با عقد قرار‌داد جدید شرکت رجا با ایریکو بنا شد 16 ریل‌باس جدید از سوی این تولید‌کننده داخلی به ناوگان کشور اضافه شود.

طبق اعلام مقدمی – مدیر عامل شرکت ایریکو – در حال حاضر از این 16 ریل‌باس چهار رام قطار نهایی شده که از آنها دو رام به شبکه ریلی کشور پیوسته و سومین محصول نیز تا پایان هفته جاری نهایی خواهد شد.

همچنین ایریکو اعلام کرده در صورتی که منابع مالی لازم برای این شرکت فراهم شود توان این را دارد که برای سال آینده هر ماه یک رام قطار جدید به ناوگان کشور اضافه کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در طول ماه‌های گذشته بسیاری از تولید‌کنندگان واگن‌های داخلی نسبت به عدم توجه به تولیدات آنها از سوی شرکت‌های بهره‌بردار ریلی اعتراض داشته و این مساله را باعث تعطیل شدن بخشی از خط تولید صنایع داخلی می‌دانستند.

شرکت‌های ریلی اعلام کردند: در صورتی که کیفیت کالاهای تولید شده در داخل کشور با استاندارد‌های بین‌المللی همسان بوده و امکان تحویل به موقع واگن‌ها وجود داشته باشد، قطعا از تولیدات داخل نیز استفاده خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی وعده داده پس از لغو تحریم‌ها و در جریان توسعه ناوگان ریلی کشور بار دیگر تمام ظرفیت هفت واگن‌ساز داخلی ایران را به شکلی کامل مورد استفاده قرار دهد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا