در گفت وگو با ایرنا

ثبت نام برای دریافت رایگان صندوق های فروش طرح باران آغاز شد

ثبت نام برای دریافت رایگان صندوق های فروش طرح باران آغاز شد

مجری طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق فروش (طرح باران) از آغاز این طرح خبر داد و گفت: واحدهای صنفی از امروز (دوشنبه) می توانند برای دریافت رایگان صندوق های مکانیزه فروش ثبت نام کنند.

حمیدرضا سعداله امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: واحدهای صنفی برای ثبت نام در این طرح می توانند به پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران یا بطور مستقیم به تارنمای www.posbaran.ir مراجعه کنند.
رئیس اتاق اصناف ایران چندی پیش از اجرای طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در قالب «طرح باران» خبر داده و گفته بود: تجهیز اصناف به صندوق های مکانیزه فروش، منافع اصناف و دولت را توامان در پی خواهد داشت و دریافت مالیات را عادلانه، شفاف و نظام مند خواهد کرد.
به گفته فاضلی، اجرای این طرح موجب خواهد شد شبکه تولید و توزیع کشور از تامین کنندگان و تولیدکنندگان تا آخرین حلقه زنجیره توزیع به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند، واسطه های غیرضرور حذف شود و کالا ارزانتر به دست مصرف کننده برسد.

** اولویت بندی در صورت افزایش تقاضا
سعداله مجری طرح باران نیز با تاکید بر اینکه کل اصناف می تواند در این طرح ثبت نام کنند، گفت: در صورتی که تقاضا برای دریافت این صندوق ها زیاد باشد، ثبت نام به صورت اولویت بندی انجام خواهد شد.
سعداله، داشتن پروانه کسب معتبر و مشمول اولیت اعلامی از سوی سازمان امور مالیاتی را از شرایط اعطای رایگان صندوق مکانیزه فروش بیان کرد و گفت: واگذاری صندوق ها از ابتدای اسفندماه آغاز خواهد شد.
وی، حذف هزینه خرید صندوق برای اصناف، شفافیت اطلاعات اقتصادی و تحقق عدالت مالیاتی، حذف چرخه عرضه کالای قاچاق در شبکه رسمی توزیع و همچنین کاهش هزینه قیمت تمام شده کالا برای اصناف با حذف واسطه های غیرضروری را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.
مجری طرح باران اضافه کرد: این صندوق ها ساخت داخل هستند و نخستین کارخانه تولید این صندوق ها به زودی آغاز به کار می کند.
در این رابطه رئیس اتاق اصناف ایران به ایرنا گفته بود که با اجرای این پروژه بازرسی های صنوف مکانیزه شده و بخش قابل توجهی از هزینه های سخت افزاری بازرسی اصناف کسر خواهد شد.
مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت هم پیشتر در نشستی، استفاده از صندوق های مکانیزه در واحدهای صنفی را لازم دانسته و ابراز امیدواری کرده بود در برنامه ای یک تا دو ساله نسبت به تجهیز همه واحدهای صنفی به صندوق های مکانیزه اقدام شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا