قیمت ارز به تابلوی صرافی‌ها بازگشت

قیمت ارز به تابلوی صرافی‌ها بازگشت

طی روزهای اخیر با کاهش قیمت برخی ارزها مانند دلار، نرخ‌ها از روی تابلوی صرافی‌ها حذف شده بود، اما امروز با دستور بانک مرکزی قیمت‌ها به ...

طی روزهای اخیر با کاهش قیمت برخی ارزها مانند دلار، نرخ‌ها از روی تابلوی صرافی‌ها حذف شده بود، اما امروز با دستور بانک مرکزی قیمت‌ها به روی تابلوها بازگشت.

به گزارش مهر، طی روزهای اخیر با روند کاهشی قیمت‌ها که در برخی از ارزها به ویژه ارز دلار به‌وجود آمد، برخی از صرافی ها بنا به دلایلی از اعلام نرخ بر روی تابلوها خودداری کردند؛ اقدامی که در بازار ارز به دستور بانک مرکزی تعبیر شد.

اما امروز با دستور بانک مرکزی، نرخ‌ها دوباره به تابلوها بازگشته و تمامی نرخ‌ها بر روی تابلوهای صرافی های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی نقش بسته است. بر این اساس قیمت فروش هر دلار آمریکا بر روی تابلوها از ۳۵۷۰ تا ۳۵۷۵ تومان و قیمت خرید از ۳۵۳۰ تا ۳۵۵۵ تومان درج شده است.همچنین نرخ فروش دلار بر روی تابلوی صرافی های میدان فردوسی مرکز ارزفروشان تهران، ۳۹۷۰ تومان و قیمت خرید ۳۹۴۰ تومان، قیمت فروش پوند ۵۲۰۰ و قیمت خرید ۵۱۲۰ تومان، قیمت فروش درهم امارات ۹۸۰ تومان و قیمت فروش ۹۶۰ تومان، نرخ هر لیر ترکیه برای فروش ۱۲۶۰ و برای خرید ۱۲۲۰ تومان اعلام می شود.

این در حالی است که طبق اعلام بانک مرکزی، برخی از سایت‌هایی که نرخ ارزها به قیمت روز بازار (نرخ لحظه ای) را درج می کردند، از اعلام نرخ‌ها بر روی سایت‌ها منع شده اند و فعلا اجازه درج قیمت‌ها را ندارند. در عین حال برخی از این سایت‌ها کلا مسدود شده اند و یا اعلام می کنند که در حال بروزرسانی هستند.همچنین صرافی ها فعلا اجازه اعلام نرخ ها بر روی سایت های خود را ندارند و نرخ ها طی چند روز گذشته از سایت های صرافی ها حذف شده، برخی از سایت های رسمی هم نرخ برخی از ارزهای اصلی مانند دلار را حذف کرده اند.

سابقه اینگونه برخوردها در گذشته هم وجود داشت و با افزایش قیمت ارزها، نرخ ها از روی تابلوها و یا سایت های معتبر اعلام نرخ حذف شد و یا حتی برخی از سایت ها کلا مسدود شدند، اما این بار با کاهش قیمت ارز دلار در بازار این اتفاق رخ داده است.یکی از مسئولان بانک مرکزی در این زمینه با اعلام اینکه صرافی های مجاز همچون گذشته مجاز به اعلام نرخ در تابلو و سایت های وابسته خود هستند، گفت: با توجه به تخلف برخی سایت‌های اعلام نرخ در اعلام قیمت‌های غیر واقعی و بی توجهی این سایت ها به تذکرات پی در پی بانک مرکزی برای همراهی با بازار واقعی ارز به حدود ۲۰ سایت اعلام نرخ تذکر داده شد تا از درج نرخ خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این سایت ها در هنگام کاهش قیمت اقدام به درج سقف قیمت می کردند یا در ایام تعطیل نرخ روز بعد را درج می کردند که بارها به مسئولان این سایت ها تذکر داده شد. متاسفانه تذکر بانک مرکزی به این قبیل سایت ها این گونه تلقی شد که صرافی ها از درج قیمت منع شده اند که این اخبار صحت ندارد و صرافی های مجاز همچون گذشته نرخ ها را در تابلو و سایت های خود درج می کنند.
 

جدول قیمت سکه و ارز در روز دوشنبه (قیمت‌ها به تومان)

نوع سکه قیمت بازار
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید ۹۷۰۰۰۰
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم ۹۷۰۰۰۰
نیم سکه ۴۸۷۰۰۰
ربع سکه ۲۶۰۰۰۰
گرمی ۱۷۳۰۰۰
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۸۷۸۰
نوع ارز  
دلار ۳۵۷۵
یورو  ۳۹۷۰
پوند ۵۲۰۰
درهم ۹۸۰
لیرترکیه ۱۲۶۰
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا