رئیس هیات عامل ایمیدرو:

چینی ها بازار فولاد ایران را مختل کردند

چینی ها بازار فولاد ایران را مختل کردند

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به واردات فولاد از چین، گفت: غفلت ما سبب شد تا چینی ها دو میلیون تن انواع فولاد را وارد کشور کرده و بازار فولاد کشور را با مشکل روبرو کنند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مهدی کرباسیان با بیان مطلب فوق از تقاضای همکاری شرکت ریوتینتو در بخش معدن ایران خبر داد و جزئیات سرمایه‌گذاری و همکاری ایران در زمینه معادن را با کشورهای چین، ایتالیا، استرالیا، قزاقستان و افغانستان تشریح کرد.

مهدی کرباسیان در نشست خبری امروز خود در ایمیدرو با بیان اینکه یکی از راه‌های جبران عقب‌ماندگی‌ها در اقتصاد کشور، بخش معدن و صنایع معدنی است، گفت: ایمیدرو در سال ۹۴ توانست با انجام عملیات اکتشافی در ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع کشور به ۳۰۰ محدوده امیدبخش معدنی دست پیدا کند که از ۱۲ هزار کیلومتر اقدامات اکتشافی و عملیات ژئوفیزیک هوایی در منطقه سنگان ۷۶ محدوده امیدبخش پیش‌بینی کرده‌ایم.

او در این باره توضیح داد: از ۱۲ هزار کیلومتر مربع تصمیم گرفتیم ۱۱ هزار کیلومتر مربع را رها کنیم زیرا به معادن بسیاری رسیده‌ایم و تمرکز در مناطق دیگر اقتصادی نخواهد بود. چرا که با تصور اینکه در این منطقه ذخایر بسیاری و معادن سنگ‌آهن وجود دارد، اکتشافات صورت می‌گرفت که متوجه شدیم در این منطقه معدنی بزرگ با ذخایر روی کشف کردیم.

معاون وزیر صنعت افزود: با افغانستان به تفاهم رسیده‌ایم که با همکاری یکدیگر در منطقه سنگان حدود ۲۰ کیلومتر مربع اکتشافات داشته باشیم.

کرباسیان از تقاضای شرکت ریوتینتو برای سرمایه گذاری در معادن ایران خبر داد و گفت: در صورت انعقاد قرارداد با این شرکت بزرگ چند ملیتی بزرگان معدن دنیا برای سرمایه‌گذاری و انجام انواع پروژه‌ها وارد ایران خواهند شد.

او در این نشست خبری به واردات فولاد از چین هم اشاره کرد و گفت: غفلت دولت سبب شدت تا چینی ها دو میلیون تن انواع فولاد را وارد کشور کرده و بازار فولاد کشور را با مشکل روبرو کنند.

منبع: اقتصادنیوز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا