سیر صعودی پرسرعت بازار سرمایه؛

متغیرهای بورسی دسته جمعی صعود کردند

متغیرهای بورسی دسته جمعی صعود کردند

شاخص بورس امروز با رشدی 1214 واحدی در عدد 75 هزار و 783 قرار گرفت. همچنین در این روز سهامداران دو میلیارد و 347 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 5هزار و 166 میلیارد ریال در 132 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل بورس در ادامه سیر صعودی خود ، هزار و 214 واحد دیگر بالا رفت تا از مرز 75هزار واحد عبور کند.

به گزارش پایگاه ازاطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شاخص بورس امروز با رشدی 1214 واحدی در عدد 75 هزار و 783 قرار گرفت. همچنین در این روز سهامداران دو میلیارد و 347 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 5هزار و 166 میلیارد ریال در 132 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین مخابرات ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، بانک صادرات، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه و بانک تجارت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. همچنین در این روز همه شاخص های بورسی ، رشدی دسته جمعی را ثبت کردند.

شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 999 و یک هزار و 793 واحد بالا رفتند.

گفتنی است گروه های بانک ها، خودرو و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

همچنین نمادهای نساجی بروجرد، پلاسکو کار، لیزینگ ایرانیان،لبنیات پاک ،معادن بافق،پارس دارو و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

این در حالی بود که قند اصفهان، پارس سرام، سیمان هکمتان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، قند مرودشت، آلومراد و لامیران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در این روزسهامداران برای خرید سهام سایپا ، ایران خودرو، سرمایه گذاری سایپا، سرمایه گذاری رنا، تجارت الکترونیک پارسیان، بانک صادرات و گروه بهمن سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

همچنین در این روز فولاد خراسان ، سیمان اصفهان، حق تقدم پتروشیمی کرمانشاه، حق تقدم کنترل خوردگی تکین کو، ایران خودرو ، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و کاشی و سرامیک حافظ با بیشترین عرضه ها مواجه شدند.

گفتنی است بانک صادرات با معامله 402 میلیون سهم به ارزش 433 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا