معاون نعمت‌زاده به مهر پاسخ داد:

فاینانس ۴ کشور برای معادن ایران/ بسته ۴ میلیارد دلاری چینی‌ها

فاینانس ۴ کشور برای معادن ایران/ بسته ۴ میلیارد دلاری چینی‌ها

معاون وزیر صنعت از فاینانس کشورهای ایتالیا، فرانسه، ژاپن و آلمان برای معادن ایران خبرداد و گفت: چینی‌ها بسته ۴میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در معادن ایران در نظر گرفته اند.

مهدی کرباسیان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: تنها مسیر ایران برای تامین مالی ظرف سال‌های تحریم، فاینانس از طریق کشور چین بود که با توجه به پولی که از بابت فروش نفت ایران در اختیار این کشور قرار داشت، ایران می‌توانست از فاینانس چینی بهره مند شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر افزود: اکنون علاوه بر فاینانس‌های چین، کشورهای ایتالیا و فرانسه نیز وارد عمل شده‌‌اند و ۴.۵ میلیون یورو برای پروژه‌های معدن و صنایع معدنی ایران فاینانس گشایش خواهند کرد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، کشورهای ژاپن و آلمان برای تامین مالی به روش فاینانس در پروژه‌های معدن و صنایع معدنی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته کرباسیان، اکنون دیگر این ایران است که شرایط فاینانس را برای کشورهای دنیا تعیین می‌کند، چراکه هم اکنون رقابت بر سر فاینانس پروژه‌های ایرانی از سوی کشورهای مختلف دنیا آغاز شده است.

وی تصریح کرد: چین اکنون کشور بزرگی است و ایران هم باید براساس منافع ملی خود با آن کار کند، این در شرایطی است که باید امتیازات لازم را از این کشور گرفت، بر این اساس چینی‌ها پیش از سفر رئیس جمهور خود به ایران بسته سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری را پیشنهاد داده بودند که به نظر می‌رسد بعد از تعطیلات سال نوی چینی قابلیت پیگیری دارد و مذاکرات آغاز خواهد شد.

ادامه دارد...

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا