استخراج 27 ميليون تن ماده معدني در سرچشمه

استخراج 27 ميليون تن ماده معدني در سرچشمه پايگاه خبري معدن نيوز- مدير امور معدن مس سرچشمه گفت: اين معدن براساس برنامه بايد تا پايان سال 27 ميليون تن ماده معدني با عيار 0.64 استخراج کرده و چهار ميليون تن خاک کم‌عيار موردنياز امور ليچينگ را در سال 94 تأمين کند.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، مهدي مظفري در خصوص طرح‌هاي توسعه‌اي معدن در منطقه مس کرمان مانند تکميل اکتشافات و افزايش ذخيره معدن در سال 1394 گفت: در معدن سرچشمه  به‌منظور ارتقاي کلاسه‌بندي ذخيره و مشخص کردن مرزهاي کاني‌زايي در حاشيه‌ها، تکميل شبکه حفاري و شناخت دقيق‌تر ساختارهاي زمين‌شناسي، تدقيق مدل بلوکي اکتشافي و در نتيجه تدقيق برنامه‌ريزي استخراج فاز چهارم؛ حفاري‌هاي اکتشافي توسط امور اکتشافات با همکاري پروژه بازسازي و نوسازي و زير نظر امور معدن طراحي و اجرا شد که تا پايان سال اين عمليات تکميل خواهد شد.
وي تصريح کرد: در مجموع تاکنون در اين فاز حدود 87 هزار متر حفاري به متراژ کل حفاري‌هاي قبلي اضافه شد که نقش مؤثري در شناخت ماده معدني، افزايش ذخيره قابل طراحي و برداشت اصولي ماده معدني داشته است.
وي افزود: با اين حفاري‌ها ميزان ذخيره معدن در عيار حد 0.25 حداقل 50 درصد افزايش داشته است.
مدير امور معدن مس سرچشمه با بيان اينکه تأثير مستقيم اين افزايش ذخيره بيشتر بر روي طرح‌هاي بلندمدت معدن است اظهار کرد: در کوتاه‌مدت نيز استراتژي معدن برافزايش 20 درصدي بهره‌وري سيستم باربري معدن در سال 94 بوده است که تاکنون طبق برنامه پيش‌بيني‌شده پيش رفته‌ايم و اميدواريم تا پايان سال بتوانيم به اين هدف بزرگ نائل شويم.
وي با اشاره به اينکه توليد معدن شامل توليد ماده معدني سولفوري، اکسيدي و باطله است تصريح کرد: در حال حاضر مجموع توليد بخش دولتي و پيمانکاري در سه شيفت کاري در حدود 180 هزار تن در روز است که حدود 85 هزار تن آن خاک سولفوري است.
وي درباره مسائلي که بر سر افزايش توليد و توسعه معدن در منطقه مس کرمان وجود دارد، گفت: صرف‌نظر از نيروي متخصص و ماهر، ميزان توليد معدن ارتباط مستقيم با تجهيزات اصلي توليد، کاميون، بيل و دستگاه‌هاي حفاري، دارد.
وي افزود: نوسازي اين ناوگان که در سال‌هاي اخير مورد توجه بوده است در کنار بحث تأمين قطعات تأثير فراواني در افزايش توليد دارد.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا