ایران با سرمایه گذاری هندی ها،مرکز تولید فولاد منطقه می شود؟/ 60 میلیون دلار برای گندله سازی

ایران با سرمایه گذاری هندی ها،مرکز تولید فولاد منطقه می شود؟/ 60 میلیون دلار برای گندله سازی

اقتصاد > صنعت - سرمایه گذاری های خارجی جدید در ایران برای تولید گندله، کشور را از واردات این نهاده تولید راهبردی و مهم بی نیاز خواهدکرد تا امیدواری ها برای رکوردشکنی تولید فولاد در ایران افزایش پیداکند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت دولتی کی آی او سی ال هند ساخت یک مجتمع گندله سازی در ایران را با سرمایه گذاری حدود 60 میلیون دلار در دستور کار دارد.

سرمایه گذاری هندی ها در این زمینه می تواند موجب عرضه سنگ آهن فرآوری شده به کارخانجات فولاد سازی ایران با قیمتی ارزان تر شود. کارخانه های تولید فولاد در ایران مانند اکثر کارخانه های دنیا، به دلیل مازاد عرضه در بازار چین، با مشکل افت قیمت فولاد مواجه هستند.

کیوان جعفری طهرانی رئیس امور بین الملل انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در این باره به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: «کارخانجات فولاد کشور رغبت چندانی برای پیگیری خرید گندله گران قیمت خارجی ندارند چرا که تولید فولاد داخلی کاهش یافته است».

وی افزود:« البته باید به این موضوع هم توجه داشت که سرمایه گذاری پیشنهادی شرکت KIOCL (کودرموخ) هندوستان در یکی از کارخانجات ایرانی می تواند با پروژه هایی که معادن گل گهر و سنگان برای تولید 5 میلیون تن گندله جدید از ماه مارچ 2016 (ابتدای سال آینده ایرانی) دارند، تحت الشعاع قرار گیرد».

بنا بر این گزارش ایران با توجه به نیاز مجموع 28 تا29 میلیون تن گندله در سال، نسبت به واردات 7 تا 8 میلیون تن اقدام می می کرده اما به گفته جعفری طهرانی طهرانی« تولید جدید داخلی بزودی نیاز به واردات گندله را مرتفع می کند».

«مالای چاترجه»، رئیس این شرکت هندی درباره سرمایه گذاری مورد توافق گفته است« درجریان سفر سال گذشته خود به تهران مذاکراتی را برای ایجاد یک کارخانه 1.1 میلیون تنی برای خالص سازی سنگ آهن و یک کارخانه 1.1 میلیون تنی برای تولید گندله از سنگ آهن در ایران در قالب یک سرمایه گذاری مشترک احتمالی با یک شرکت ایرانی انجام داده بود که اکنون به نتیجه رسیده است و در صورت موفق بودن مذاکرات نهایی میان دولت ها این پروژه با سرمایه گذاری حدود 60 میلیون دلاری عملیاتی خواهدشد».

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا