رییس سازمان چای خبر داد

افزایش بیش از 50 درصدی درآمد چایکاران

افزایش بیش از 50 درصدی درآمد چایکاران

رییس سازمان چای کشور از افزایش ۳۳ درصدی تولید و بالا رفتن ۵۲ درصدی درآمد چایکاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در گیلان، محمدولی روزبهان گفت: با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی جهت ارتقای کمی و کیفی تولید چای، تامین هزینه‌های جاری باغات چای و نوسازی کارخانجات چایسازی، جلسه‌ای با اعضای صندوق چای، رؤسای ادارات چای شهرستان‌ها و رابطان صندوق تشکیل شد که در این جلسه سیاست‌های صندوق را در جهت حمایت از صنعت چای از طریق اعطای وام و مشارکت در تهیه امکانات و حمایت های مورد نیاز به اطلاع حاضران اعلام کردند.

وی اضافه کرد: در راستای تقویت سازمان چای کشور، صندوق به عنوان بازوی پرتوان مالی سازمان و به منظور ارتقای بهره وری در امور به زراعی، آبیاری تحت فشار، مکانیزاسیون، توسعه و تجهیز کارخانجات چایسازی ایفای نقش خواهد کرد.

روز بهان ادامه داد: تسهیلات پرداختی در سال ۹۴-۹۳ بابت به زراعی باغات چای، احیای حدود 3000 هکتار باغات چای رها شده و همچنین شرایط نسبتا مناسب آب و هوایی، افزایش ۳۳ درصدی تولید و بالارفتن ۵۲ درصدی درآمد چایکاران را به دنبال داشته است.

رییس سازمان چای کشور افزود: صندوق، آمادگی اعطای تسهیلات را به کلیه اعضا و همچنین سایر اشخاص حقیقی و حقوقی که به عضویت صندوق در می‌آیند را دارد.

وی سرمایه صندوق را در حال حاضر 10 میلیارد تومان برشمرد و گفت: امسال این سرمایه به 40 میلیارد تومان می‌رسد که قطعا برنامه‌های وام‌دهی و سرمایه در گردش آن افزایش خواهد یافت.

روزبهان همچنین گفت: انجام عملیات به‌زراعی از دو - سه هفته گذشته در کشور آغاز شده است و باغدارانی که نیاز دارند، می‌توانند به صندوق فوق مراجعه کرده و نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: 3000 هکتار از باغ‌های چای رهاشده امسال به تولید رسید که این عمل باعث اشتغال 3000 نفر شده است و علاوه بر آن، از واردات 20 میلیون دلاری چای خشک را نیز جلوگیری شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا