رویترز:

تولید اوپک در ژانویه به بالاترین سطح سال‌های اخیر می‌رسد

تولید اوپک در ژانویه به بالاترین سطح سال‌های اخیر می‌رسد

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که پس از افزایش فروش نفت ایران به دنبال لغو تحریم‌ها و افزایش عرضه نفت عربستان و عراق به عنوان رقبا، تولید نفت اوپک در ماه ژانویه به بالاترین سطح سال‌های اخیر جهش کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اکنون که این افزایش عرضه در حال وقوع است آیا یک همکاری احتمالی بین کشورهای تولیدکننده نفت برای احیای قیمت‌های نفت کافی خواهد بود؟

موسسه مشاور انرژی جفریز در یادداشتی با اشاره به اظهارات مقامات روسی اعلام کرد: اگرچه ما این نتیجه را بعید می‌دانیم یک کاهش تنها پنج درصدی در تولید عربستان و روسیه برای نزدیک کردن بازار به تعادل کافی خواهد بود.

قیمت نفت در بحبوحه عرضه مازاد ممتد مجدداً کاهش یافته و در فاصله کمتر از دو هفته قبل تا 27 دلار در هر بشکه سقوط کرد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه می‌گوید: کشورهای عضو اوپک در حال تلاش برای تشکیل جلسه با حضور اعضا و کشورهای خارج از اوپک در ماه فوریه هستند.

به گفته نواک، این نشست به مشکل قیمت پایین نفت و همکاری برای کاهش احتمالی تولید خواهد پرداخت.

قیمت نفت از زمانیکه اوپک در سال 2014 تحت هدایت عربستان تصمیم به حفظ تولید خود برای دفاع از سهم بازار و بیرون راندن تولیدکنندگان پرهزینه از بازار گرفت، بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

خالد الفلاح رئیس هیات‌مدیره شرکت نفتی آرامکو عربستان هفته گذشته اعلام کرد که عربستان تنها در صورتی که دیگر کشورها نیز همراه باشند کاهش تولید نفت را بررسی خواهند کرد.

در حال حاضر نفت برنت 33 دلار و 95 سنت در هر بشکه معامله می‌شود.

در شرایطی که عربستان و اوپک بارها از تولیدکنندگان بیرون این سازمان خواسته‌اند که در کاهش تولید مشارکت کنند، فدراسیون روسیه با استناد به مشکلات فنی از کاهش تولید طفره رفته است.

مایکل هیوسان، تحلیلگر بازار نفت می‌گوید: این حقیقت که تولیدکنندگان بازار نفت در این شرایط در حال گفت‌وگو هستند روند کاهشی قیمت‌ها را کمتر می‌کند.

نفت سبک آمریکا در آخرین معاملات با یک دلار و 41 سنت افزایش، 31 دلار و 71 سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا