گزارش روز؛

بازار مثبت و ساز منفی پتروشیمی ها

بازار مثبت و ساز منفی پتروشیمی ها

در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل که اکثرا مثبت و صف خرید بودند امادر گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی به جز نمادهای شبندر، شپلی، شلعاب، شفارا، شاوان، شراز و شبریز سایر نمادها با سازی مخالف اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.


در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل که اکثرا مثبت و صف خرید بودند با عرضه های پرحجم گروه حمل و نقل و تعادل و نوسانات منفی آنها مواجه شدیم امری که با توجه به جو بسیار مثبت بازار احتمالا زودگذر خواهد بود در این بین نماد حسینا با توجه به خبر افزایش سرمایه و علی رغم عرضه های نفس گیر سهامدار عمده در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، شرکت رینگ‌ سازی‌ مشهد افزایش سرمایه 205 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را در دستور کار قرار داد. مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۳ هیچ خودروی ناقصی در کشور تولید نشده است،گفت: بدهی این شرکت از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید. وزیر صنعت با بیان اینکه پرداخت غرامت پژو به ایران خودرو در قرارداد جدید دیده شده است، گفت: قرارداد جدید ایران خودرو و پژو محرمانه است. شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس بعد از تحقق زیان ۷ برابری در عملکرد ۹ ماهه، در پاسخ به درخواست سازمان بورس خواهان ادامه توقف نماد معاملاتی شد.

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی به جز نمادهای شبندر، شپلی، شلعاب، شفارا، شاوان، شراز و شبریز که مثبت بودند سایر نمادها با سازی مخالف اکثرا منفی به کار خود پایان دادند تا جایی که معاملات منفی نماد فارس به تنهایی سبب افت 65 واحدی شاخص کل گردید همچنین نماد شخارک بعد از اعلام تعدیل پیش بینی متعادل و منفی مورد بازگشایی قرار گرفت و وزیر خارجه اسپانیا گفت ایران با ارائه طرحی خواستار ساخت یک پالایشگاه ۱.۸ میلیارد یورویی در این کشور شده است. روزنامه تلگراف انگلیس به نقل از کریستین لاگارد مدیرعامل صندوق بین المللی پول (IMF) نوشت که وی هشدار داده است نفت مدت طولانی تری ارزان خواهد بود و کشورهای تولید کننده نفت، چند سال سخت را پیش رو دارند.

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری که اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند شایعه تعدیل مثبت حدود 20 درصدی وبصادر از محل فروش بلوک توسعه نیشکر به مبلغ ٢١٠٠ میلیارد تومان و عرضه نیروگاه دماوند بانک دی علاوه بر معاملات مثبت و پرحجم، موجب صف خرید شدن اکثر هم گروهی ها شد. سرمایه گذاری پردیس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی با رشد حدود 15 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت تا کام سهامداران را شیرین نماید.  مدیرعامل بانک ملی از واگذاری هشت هزار و 800 میلیارد ریال از شرکت ها، دارایی ها و املاک مازاد این بانک از ابتدای امسال تا پایان دی ماه خبر داد. نماد شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران جهت برگزاری مجامع عمومی فوق العاده و عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد. 

شرکت رمپنا علی رغم کاهش هزینه های مالی با کاهش حاشیه سود، تنها 41 درصد بودجه 9 ماه را پوشش داد. بجز نمادهای لسرما، فاما، بموتو و بمپنا که منفی بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا مثبت دنبال شدند. معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: فرمول قیمت گاز برای نیروگاههای برق صادراتی همانند فرمول قیمت گاز صادراتی ایران برای همان منطقه در کشور مقصد خواهد بود.

در گروه های فلزی و معدنی نمادهای بزرگ فولاد، ومعادن، کگل، فخوز و فملی منفی و سایر هم گروهی ها اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند که در این بین صف خرید پرحجم و عرضه های قطره چکانی نماد ذوب و بازگشایی موفق با رشد حدود 32 درصدی کمنگنز چشم نوازی نمود.

در گروه آی تی که اکثرا مثبت و پرتقاضا به کار خود پایان دادند با خبر حائز اهمیت زیر مواجه شدیم. مستر کارت از بزرگ‌ترین موسسه‌های بین‌المللی دنیا که با بیش از 25000 موسسه‌مالی و بانک‌های بین‌المللی در ارتباط و دارای قرارداد است، در آینده‌ای نزدیک به صورت رسمی و قانونی فعالیت خود را در ایران آغاز خواهد کرد. شرکت ترنس فارکس یکی از شرکت‌های زیرشاخه بانک HSBC انگلیس که بزرگترین شرکت صدور کارت‌ها و خدمات‌مالی موسسه مسترکارت است بزودی به صورت رسمی با اخذ مجوزهای لازم وارد ایران شده و در آینده‌ای نزدیک با توافقاتی که با سازمان‌های دولتی و بانک‌ها انجام داده و خواهد داد شروع به تجهیز زیرساخت‌های لازم برای ایجاد ارتباط مالی بین‌المللی خواهد کرد که می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بین‌المللی ایران را رفع کند.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا بعد شروعی مثبت با اعمال فشار عرضه ها متعادل و حتی برخی منفی شدند در این بین بازگشایی موفق نماد سبزوا پس از ارائه اطلاعات پیش بینی با رشد حدود 30 درصدی و معاملات پرحجم نمادهای ثمسکن، ثشاهد و ثشرق نمایان تر بود همچنین نماد معاملاتی واحدهای سرمایه گذاری صندوق زمین و ساختمان نسیم پس از برگزاری مجمع صندوق و انتشار تصمیمات مجمع مذکور در سایت رسمی کدال کم حجم و متعادل به گردونه معاملات بازگشت.

در انتهای بازار شاخص کل متاثر از معاملات مثبت اکثر گروه ها و نمادها بخصوص نمادهای وبصادر و شبندر با رشد 465.82 واحدی به ارتفاع 74,569 واحدی رسید که در این بین معدود نمادهای نمادهای فارس و فولاد بیشترین تاثیر منفی را ایجاد نمودند. پیش بینی می شود فردا نیز بازار مثبت و روند صعودی را طی نماید اما با توجه به رشد سریع روزهای اخیر بخصوص گروه خودرویی چاشنی احتیاط را حتما باید مد نظر قرار داد و احتمالا گروه بانکی مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا