تقوی نژاد اعلام کرد:

شناسایی گروه‌های جدید مشمول پرداخت مالیات

شناسایی گروه‌های جدید مشمول پرداخت مالیات

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اعلام طرح شناسایی گروه‌هایی که خارج از تور مالیاتی قرار دارند، گفت: رویکرد قانون جدید مالیات‌های مستقیم بر توجه به حقوق مردم استوار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سيد کامل تقوي نژاد به تشريح رويکردها و سياست هاي کلي حاکم بر اصلاحيه قانون ماليات هاي مستقيم پرداخت و گفت: رويکرد قانون جديد ماليات هاي مستقيم بر مردم گرايي و توجه به حقوق مردم استوار است.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با تاکيد بر اينکه پس از موفقيت تيم برجام در عرصه ديپلماسي، اکنون کشور نيازمند يک حماسه اقتصادي است اظهارداشت: در شرايط کنوني کشور، ما به يک مديريت جهادي نياز داريم؛ مديريتي که بر مبناي آن تلاش مجاهدان عرصه اقتصادي بيش از پيش شود.

وی خاطر نشان کرد: نيروي انساني سازمان امور مالياتي کشور توانايي تبديل شدن به يکي از قوي ترين مجموعه هاي مديريتي و کارشناسي را داراست؛ مجموعه اي که ضمن تسلط بر قوانين و مقررات مالياتي، درک درستي از وضعيت و شرايط ويژه اقتصادي کشور داشته باشد.

تقوي نژاد با بيان اينکه اصلاحيه قانون ماليات ها فراز و نشيب هاي بسياري را طي کرد و سرانجام با اعمال تغييراتي در آن توسط مجلس به تصويب رسيد گفت: از نقاط مثبت اين اصلاحيه آن است که شرايط کلي حاکم بر اين قانون به سمت مردم گرايي و حل مشکلات فعلي نظام مالياتي پيش مي رود و همچنين، اين قانون رويکرد ويژه اي به سمت رفع موانع توليد و ايجاد اشتغال و سرمايه گذاري در کشور دارد.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با اشاره به اينکه قانون ماليات هاي مستقيم به سمت شفاف تر شدن هرچه بيشتر پيش مي رود بیان داشت: ماموران مالياتي حق برداشت سليقه اي از قانون را ندارند و آئين نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه هايي که از سوي مديريت سازمان در خصوص اجراي اين قانون تدوين مي شود، مبناي اجراي صحيح قانون خواهد بود.

وي با بيان اينکه سازمان امور مالياتي کشور توجه ويژه اي به آموزش کاربردي و موثر کارکنان خود دارد افزود: ماموران مالياتي بايد اشراف عميقي به قوانين مالياتي به ويژه بخش هايي که در ارتباط با رعايت حقوق موديان است داشته باشند و خوشحال هستيم از اينکه مردم هم پا به پاي کارکنان مالياتي با تکاليف قانوني خود آشنا مي شوند.

تقوي نژاد با تاکيد بر اينکه رابطه نظام مالياتي با مردم بايد بر قانون استوار باشد اظهارداشت: در همه جاي دنيا، مقوله ماليات مورد بحث و مناقشه است اما در مجموع نبايد ارتباط نظام مالياتي با مردم، خشک و بي روح باشد و بايد به سمت تعامل هر چه اثربخش تر با مردم و اعتمادآفريني بيشتر پيش برويم.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور بر اهميت سالم سازي امور و سلامت نظام اداري به عنوان يکي از اولويت هاي اساسي سازمان اشاره کرد و گفت: تامين درآمدهاي مالياتي، رسالت و وظيفه اساسي سازمان امور مالياتي است و کارکنان اين سازمان بايد با شرافت و پاکدستي اين ماموريت را انجام دهند.

وي با بيان اينکه شوراي عالي مالياتي و هيئت هاي حل اختلاف مالياتي، نقش مهمي در تعيين تکليف و حل و فصل دعاوي مالياتي دارند گفت: بايد تا حد امکان فرايند رسيدگي به شکايت ها و اطاله دادرسي ها را کاهش داد.

تقوي نژاد از طرح جامع مالياتي به عنوان اصلي ترين برنامه در نظام مالياتي ياد کرد و گفت: اجراي طرح جامع مالياتي مورد تاکيد مسئولان ارشد اقتصادي نظام است و همه همکاران بايد دوره هاي آموزشي اين طرح را طي کرده و در پياده سازي هر چه مطلوبتر اين طرح، نقش آفرين باشند.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور بر انجام رسيدگي هاي دقيق و قانوني در سال آينده به منظور شناسايي آن دسته از فعالان اقتصادي که در تور مالياتي نيستند، اشاره کرد و افزود: ما نبايد حقوق دولت و مردم را ناديده بگيريم و افزايش سهم ماليات از توليد ناخالص داخلي در سال هاي آتي نيز از طريق گسترش دامنه شناسايي ها و واحديابي هاي ميداني و مکانيزه انجام خواهد گرفت.

وي بر رعايت حقوق مردم و احترام به موديان مالياتي و حفظ منزلت ايشان ياد کرد و اظهارداشت: همکاران سازمان، کارکناني ساعي، فرهيخته، آگاه و بصير هستند و منزلت آنان بايد حفظ شود تا به سمتي برويم که سازماني کارا، چابک و مسئوليت پذير داشته باشيم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا