معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

ارائه سند توسعه تعاون تا ۱۰ روز آینده به دولت

ارائه سند توسعه تعاون تا ۱۰ روز آینده به دولت

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پیش‌نویش سند توسعه تعاون تا ۱۰ روز آینده به دولت ارائه می‌شود گفت:اهداف اصلی وزارتخانه برای توسعه بخش تعاون در پیش‌نویس سند گنجانده شده است.

سید حمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت سند توسعه تعاون گفت:پیش نویس این سند آماده ارائه به دولت برای بررسی است و حداکثر ظرف 10روز آینده این سند به دولت ارائه می‌شود.

وی درباره جزئیات سند توسعه تعاون گفت: موارد مختلفی در این سند بیان شد و محورهای اصلی این وزارتخانه برای توسعه تعاون در سند آمده است.  راهکارهای توسعه تعاون در این سند پیش‌بینی شده است. نقش سازمان بورس و سیستم بانکی، نقش دولت در صندوق توسعه ملی و راه‌کارهایی که از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما در جهت آموزش تعاونی‌ها باید انجام شود، در این سند مورد بررسی قرار می گیرد.

 کلانتری گفت: همچنین در این سند درباره طرح‌های پژوهشی، آموزشی و مدیریت تعاون در دانشگاه‌ها و همراهی بیشتر بخش‌های تخصصی مانند وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت و معدن و وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی اشاره شده است.

 معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه باور تعاون یکی از اصلی‌ترین محورها برای توسعه بخش تعاون است گفت: باور بخش تعاون در بین مدیران تصمیم‌گیر کشور باید تقویت شود، تعاون می‌تواند به عنوان یک مدل اقتصادی موفق عمل کند.

 وی با بیان اینکه تعاون به اهداف سیاست‌های اقتصادی مقاومتی نزدیک است گفت: تعاون علاوه براینکه جنبه دانش بنیانی دارد، نزدیک‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی را در خود جای داده است. مردمی کردن اقتصاد که در اقتصاد مقاومتی تأکید شده است با توسعه تعاون محقق می‌شود.

 معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حل مشکل اشتغال با توسعه بخش تعاون عملیاتی می شود افزود: درسند توسعه تعاون راهکارهایی برای واگذاری بخشی از امور تصدی گری دولت در حوزه آب و فاضلاب روستایی، برق روستایی، مراکز بهداشت روستایی و سایر مواردی که قابلیت واگذاری به تعاونی‌ها را دارد گنجانده شده است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا