رشد ۴۶۵ واحدی شاخص کل

رشد ۴۶۵ واحدی شاخص کل

بازار سهام امروز نیز در حالی شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه خود بود که شاهد جابجایی دوباره معامله‌گران از گروه فلزات اساسی و حمل و نقل به گروه خودرویی و بانکی بودیم.

 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 18 بهمن‌ماه 94 با رشد 465 واحدی به عدد 74 هزار و 569 واحد رسید.
شاخص کل هم‌وزن نیز با 221 واحد افزایش عدد 12 هزار و 324 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 962 واحدی عدد 83 هزار و 636 واحد را برای خود ثبت کرد.
شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 497 واحدی به رقم 51 هزار و 832 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 32 واحد رشد عدد 165 هزار و 183 واحد را تجربه کرد.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با 3 واحد افزایش به عدد 805 واحد دست یافت.
براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت بانک صادرات با 63 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 55 واحد و بانک تجارت با 54 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 64 واحد، فولاد مبارکه با 28 واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با 21 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در براورد این نماگر به دوش کشیدند.
امروز ارزش کل معاملات روزانه بورس تهران در حالی از 425 میلیارد تومان فراتر رفت که در بازار نقدی بورس این رقم بیش از 420 میلیارد تومان بود.
بر همین اساس امروز 2 میلیارد و 133 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 126 هزار و 713 نوبت میان معامله‌گران بورس تهران دست به دست شد.
در عین حال امروز با تداوم تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام، ارزش کل این بازار از زمان فعالیت تا به امروز به رقم 319 هزار و 508 میلیارد و 700 میلیون تومان بالغ شده است.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان آرتا اردبیل، سرمایه‌گذاری پردیس، حق تقدم خرید سهام کارخانجات نساجی بروجرد، سیمان لار سبزوار و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق نسیم از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری و قند بیستون متوقف شدند.
امروز معامله‌گران بازار سهام شاهد جابجایی پر حجم سهام در نماد معاملاتی بانک صادرات بود، در این نماد معاملاتی امروز در حالی از 458 میلیون سهم به ارزش بیش از 47 میلیارد تومان از سوی سهامداران اغلب حقوقی واگذار شد که در پایان معاملات امروز صف خرید پایدار 88 میلیون سهمی در این نماد قابل تأمل بود.
شایعه معامله بلوکی سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که مالکیت 40 درصدی سهام آن در اختیار بانک صادرات است امروز اصلی‌ترین شایعه تاثیرگزار بر این نماد معاملاتی بود.
بازار سهام امروز با جابجایی معامله‌گران نوسان‌گیر از گروه فلزات اساسی به گروه خودرویی‌ها و بانک‌ها دوباره این نگرانی را برای بازار ایجاد کرد که با وجود تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بازار هنوز نسبت به چشم‌انداز کوتاه مدت و بلند مدت بازار سهام تردید وجود دارد.
هم اکنون در بازار سهام به وضوح یا به روشنی می‌توان دید که معاملات از گروهی به گروه دیگر جابجا شده و همچنان دیدگاه نوسان‌گیری و سهامداری کوتاه مدت بر بازار احاطه دارد.
امروز در میانه بازار شایعاتی مبنی بر افزایش سهمیه 130 درصدی زامیاد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به گوش رسید.
در عین حال در نماد معاملاتی بانک دی نیز امروز شایعاتی مبنی بر عرضه سهام نیروگاه دماوند از سوی این بانک به گوش رسید.
در نماد ماشین‌سازی اراک نیز امروز خبر افزایش سرمایه 200 درصدی در این شرکت شنیده شد.
در گروه پتروشیمی‌ها نیز در پتروشیمی فجر در حالی شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه اولیه این شرکت در تاریخ 21 بهمن‌ماه امسال به گوش رسید که امروز مدیرعامل بورس تهران اعلام کرده که تاکنون نامه درخواستی از سوی سهامدار عمده به منظور عرضه سهام در بورس ارائه نشده است.
در نماد معاملاتی ذوب‌آهن اما امروز حسابرس این شرکت زمان نهایی شدن افزایش سرمایه ذوب‌آهن از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را منوط به اما و اگرهای مختلف دانسته است.
در گروه سرمایه‌گذاری‌ها اما امروز خبرهایی مبنی بر تائید افزایش سرماتیه 100 درصدی «وصندوق» از محل آورده نقدی از سوی حسابرس این شرکت شنیده شد.
همچنین در نماد «ونیکی» نیز امروز شایعاتی مبنی بر قصد واگذاری بلوکی این سهم از سوی بانک تجارت به گوش رسید.
در گروه ساختمانی‌ها نیز عنوان شد با توجه به تخصیص نخستین تسهیلات 80 میلیون تومانی به سپرده گزاران از محل صندوق سرمایه‌گذاری «پس‌انداز یکم بانک مسکن» از میانه تیرماه سال 95 می‌توان به رونق حجم معاملات خرید و فروش در بازار خرده‌فروشی مسکن امیدوار بود.
امروز بازار سهام بازاری پر تحرک و پر حجم بود که با جابجایی معامله‌گران نوسان‌گیر از گروه‌های کم‌نوسان به گروه‌های پیشرو و اصلی در بازار اول مواجه بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا