تصمیمات جدید درباره تعیین مزد 95

تصمیمات جدید درباره تعیین مزد 95

نمایندگان کارگران اعلام کرده‌اند هزینه‌های معیشت یک خانوار ۴ نفره در ماه از ۳ میلیون تومان گذشته در حالی که متوسط دریافتی ۱.۱ میلیون تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، نمایندگان کارگران در این هفته اعلام کرده اند اگر دولت بنا دارد پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده را برای کارگران و مشمولان قانون کار هم داشته باشد، تنها شکاف هزینه و درآمد خانوار را بیشتر خواهد کرد.

سازمان جهانی کار اعلام کرده بیکاری جوانان رو به افزایش است و تعداد کارجویان جوان به ۷۳.۳ میلیون نفر رسیده، همچنین درایران صدها هزار جوان در انتظار شغل داریم و نرخ بیکاری آنها ۲.۵ برابر سایر گروه‌ها است.

کورش پرند؛ معاون وزیر کار با اشاره به موضوع بازتوانی معتادان بهبود یافته از طریق مهارت آموزی توأم با کارآفرینی پرداخت، گفت: در طرح ملی شیوع شناسی مصرف مواد مخدر در سال ۱۳۹۰ در بین جمعیت ۶۴-۱۵ ساله در کشور متأسفانه یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد داریم که از این تعداد ۹۰.۷ درصد مرد و ۹.۳ درصد زن هستند.

کارگران می‌گویند هزینه‌های ماهیانه خانوار بالای ۳ میلیون، متوسط درآمدها ۱.۱ میلیون و حداقل مزد ۷۱۲ هزارتومان است و این مسئله باعث رواج برخی پدیده‌ها مانند چندشغله شدن افراد یا اشتغال خانوادگی شده است.

با وجود صورتجلسه افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن امسال کارگران در دی ماه ۹۳ و نامه وزیر کار به معاون اول رئیس جمهور برای تائید آن، مقامات کارفرمایی می‌گویند توافقی به این شکل نبوده و افزایش در کل اعمال شده است.

یک مقام مسئول در وزارت کار با اعلام برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی Job site برای ایجاد ارتباط بازارکار و دانشگاه‌ها، گفت: مراکز کاریابی الکترونیک می‌شوند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد رکورد بیکاری فارغ‌التحصیلان روستایی مربوط به رشته‌های حقوق، صنعت و فرآوری، محیط زیست، بازرگانی، علوم اداری و مهندسی است و در این رشته‌ها بیشترین مشکل ورود به بازار کار وجود دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا