نماینده کارگران در شورای عالی کار به تسنیم خبر داد

تعیین هزینه معیشت خانوار کارگری در جلسه چهارشنبه کمیته مزد

تعیین هزینه معیشت خانوار کارگری در جلسه چهارشنبه کمیته مزد

نماینده کارگران در شورای عالی کاربا اشاره به اینکه روز چهارشنبه کمیته تخصصی مزد با حضور شرکای اجتماعی برگزار می شود گفت: در این جلسه قرار است میزان هزینه سبد معیشت خانوار کارگری مشخص شود.

فرامرز توفیقی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،با اشاره به اینکه روز چهارشنبه کمیته تخصصی مزد با حضور شرکای اجتماعی به منظور تعیین هزینه سبد معیشت خانوار کارگری تعیین می‌شود گفت:در این جلسه قرار است میزان سبد هزینه کارگری مشخص شود.

رئیس کمیته مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران ادامه داد: این جلسه قرار بود هفته گذشته برگزار شود که با درخواست کارفرمایان این جلسه به تأخیر افتاد. مقرر شد این جلسه در هفته جاری برگزار شود.

توفیقی با بیان اینکه کارگران از سال86تا94 حدود 187 درصد عقب ماندگی مزدی دارند افزود:مطابق حکم جدید دیوان عدالت اداری مبنی بر تسویه حساب دولت با کارمندان به دلیل کاهش قدرت خرید ناشی از افزایش دستمزد کمتر از نرخ تورم سال‌های گذشته و از بین رفتن قدرت خرید کارمندان و حتی بازنشستگان کشوری، انتظار می‌رود در کمیته دستمزد و شورای عالی کار این موضوع مد نظر قرار گیرد.

 وی در پاسخ به اینکه آیا وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جلسه حضور دارد گفت: اگر در جلسه حضور یابد باعث خوشحالی نمایندگان کارگران است. از حضورشان در جلسه اطلاعی ندارم.

 به گزارس تسنیم،‌روز گذشته علی ربیعی، وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی در حاشیه مراسم اختتامیه شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه جلسات بررسی دستمزد کارگران در حال برگزاری است، گفت: در جلسات بعدی شخصاً‌ حضور دارم و در تلاشیم حقوق بازنشستگان پلکانی افزایش یابد.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا