رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی:

نباید کیفیت زندگی در شهرهای اسلامی فدای مباحث اقتصادی شود

نباید کیفیت زندگی در شهرهای اسلامی فدای مباحث اقتصادی شود

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در جامعه اسلامی احساس تعلق ایجاد کنیم گفت: برای ایجاد احساس تعلق و ایرانی اسلامی فکر کردن ، 15 سال وقت احتیاج نداریم ونقطه ضعف ما اینجا است که همیشه می گوییم برای ایجاد تحول نیازمند کار فرهنگی هستیم و کار فرهنگی طولانی و زمانبر است بنابراین از موضوع فرار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مسعود نصرتی رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی در اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال که در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است با اشاره به اهمیت رونق و شکوفایی اقتصادی شهرها و تاثیر آن بر زندگی مردم اظهار کرد: نباید کیفیت زندگی وساخت و ساز در شهرهای اسلامی فدای مباحث اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه کیفیت زندگی اولویت اول در جوامع است تصریح کرد: رونق اقتصای برای این است که مردم در کیفیت بهتری زندگی کنند اما متاسفانه برای رسیدن به رونق اقتصادی خیلی از امور زیر پا گذاشته می‌شود.

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی با اشاره به اینکه مشارکت در شهرها از محلات شروع می‌شد و مشارکت قوی و حس آرمانی بین شهروندان وجود داشت یعنی مردم منتظر مدیریت دولتی و شهری نبودند و اقتصاد خودکفا و به دست مردم حرکت می کرد گفت:‌ اما در شهرهای امروزی شرایط محیا نیست و مدیران شهر اکثرا در جایگاه توهمی برای شهرها برنامه ریزی می‌کنند و لحظه به لحظه شهروندان از مدیران دور می شوند. بنابراین احساس تعلق در محلات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد حس تعلق در محلات و شهرها نباید کار را سخت کنیم گفت:‌نقطه ضعف ما در ایجاد حس آرمانی است که باید در این زمینه با ساده انگاری کار را از اول شروع کنیم.

نصرتی با اشاره به اینکه شهرها چابک هستند و راحت تر با بخش خصوصی همراه می شوند گفت: برای رسیدن به جایگاه های اقتصادی و شکوفایی اقتصادی باید از شهرها شروع کنیم.

وی با بیان اینکه دیگر نفت نمی تواند پوشش مناسبی برای مسائل اقتصادی کشور باشد گفت: امروز اشتغال زایی بزرگترین دغدغه کشور است و باید توجه داشته باشیم که از داشته هایمان به بهترین نحو استفاده کنیم چون ایران بدون نفت موفق تر خواهد بود.

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی با بیان اینکه ایجاد حس آرمانی در کشور کاری سخت است، گفت: باید ایجاد حس آرمانی را از محلات و منطقه شروع کنیم و با مردم برای مردم تعامل داشته باشیم و در صفوف جامعه وارد شویم تا بتوانیم در جامعه احساس تعلق، اطمینان و تحول ایجاد کنیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا