چشم بادامی‌ها در اندیشه بازارهای آمریکا

چشم بادامی‌ها در اندیشه بازارهای آمریکا

این معامله جدید به طرف چینی این امکان را می دهد که جای پای محکمی در میان بازار سهام آمریکا برای خود باز کند و معاملات را به صورت قانونی از طریق یک بازار سهام رسمی دنبال کند.

 

در نخستین اقدام یک شرکت چینی برای ادغام با یکی از بورس های مطرح در ایالات متحده، شرکت سرمایه گذاری چونگ کینگ کازین با بورس شیکاگو برای ادغام به توافق نهایی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، جزئیات این معامله به طور رسمی افشا نشده است، اما بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه اعلام داشت که شرکت سرمایه گذاری چونگ کینگ کازین برای خرید بورس شیکاگو باید مبلغی به ارزش 100 میلیون دلار هزینه کند.

بازار سهام 134 ساله شیکاگو، یکی از کم رونق ترین بورس ها در بین بازارهای سهام ایالات متحده است، که تنها حدود 0.5 درصد از حجم معاملات این کشور را به خود اختصاص داده است و عمدتا توسط بازارگردانان برای خرید و فروش انواع صندوق های سرمایه گذاری و همچنین پوشش ریسک معاملات آتی در بورس کالای شیکاگو، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فایننشیال تایمز در خصوص این ادغام بیان داشته است: این معامله جدید به طرف چینی این امکان را می دهد که جای پای محکمی در میان بازار سهام آمریکا برای خود باز کند و معاملات را به صورت قانونی از طریق یک بازار سهام رسمی دنبال کند.

شنگ‌جو لو، بنیانگذار و رئیس شرکت سرمایه گذاری چونگ کینگ کازین در نشست خبری رسمی اعلام کرد: ما بارها برنامه های جامع بورس شیکاگو را با هدف بهبود سهم بازار و اجرای برنامه های توسعه ای و حمایتی مورد بررسی قرار داده ایم.

وی در ادامه افزود:  در خاتمه، با همفکری به این نتیجه رسیدیم تا با ایجاد یک موقعیت استثنایی، بازار مالی چین را در طولانی مدت توسعه بخشیم و شرکت های پرپتانسیل چینی را به سرمایه گذاران آمریکایی معرفی کنیم.

جان کرین، رئیس بورس شیکاگو نیز در این خصوص اظهار داشت: با همکاری شرکای جدید تجاری و استفاده از منابع متنوع می توانیم، ابتکارات جدیدی را برای پیشبرد اهداف تجاری خود پیاده سازی کنیم.

کرین در ادامه افزود: شرکت سرمایه گذاری چونگ کینگ کازین که در دهه 1990 میلادی تاسیس شده است، در ابتدای فعالیت خود را بر توسعه پروژه‌های املاک و مستغلات در چونگ کینگ متمرکز ساخته بود و پس از آن وارد صنعت مالی و محیط زیست شد.

وی در این خصوص اشاره داشت: یکی از اهداف بلند مدت این شرکت سرمایه گذاری، پذیرش شرکت های چینی در بورس های آمریکا است.

بر طبق آخرین آمار منتشر شده توسط بلومبرگ، چین در سال جاری میلادی 70 میلیارد دلار برای ادغام با شرکت های خارجی هزینه کرده است در حالی که در سال گذشته این مبلغ 123 میلیارد دلار بوده است.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا