افزایش قیمت نفت خام سبک ایران

افزایش قیمت نفت خام سبک ایران

قیمت هر بشکه نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٢٩ ژانویه ( ٩ بهمن ماه) با دو دلار و ٧٠ سنت افزایش به 25 دلار و 92 سنت رسید.

به گزارش نامه  نیوز، روند نزولی قیمت نفت خام که در هفته های گذشته تشدید شده و قیمت ها را به مرز 20 دلار رسانده بود، در هفته گذشته متوقف شد و بازار روندی صعودی یافت.

در این میان، انتشار اخباری مبنی بر احتمال مشارکت روسیه با اوپک برای مدیریت بازار، اندکی امیدها را به کاهش عرضه نفت مازاد بیشتر کرد.

اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت ایران گزارش داده است قیمت انواع نفت خام سبک و سنگین ایران در هفته منتهی به ٢٩ ژانویه افزایش یافته به گونه ای که نفت خام سنگین ایران با دو دلار و 64 سنت رشد به 22 دلار و 83 سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به 26 دلار و 90 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، سه دلار و 24 سنت افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام شاخص آمریکا(WTI) نیز در هفته منتهی به 29 ژانویه با سه دلار و 10 سنت افزایش، 31 دلار و 79 سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت برنت نیز با سه دلار و 91 سنت افزایش به 31 دلار و 79 سنت برای هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت بیشترین افزایش را در میان انواع نفت خام شاخص به خود اختصاص داد؛ میانگین قیمت هر بشکه نفت خام برنت از ابتدای امسال تاکنون 30 دلار و 75 سنت بوده است.

همچنین قیمت نفت خام شاخص عمان با دو دلار و 89 سنت افزایش به ترتیب به 27 دلار و 67 سنت رسید.

به گزارش ایرنا، انتشار آمار از ضعف اقتصاد چین تاثیر منفی بر قیمتهای نفت خام داشت و مانع رشد بیشتر قیمت ها شد.

وزارت انرژی آمریکا نیز اعلام کرد ذخیره سازی های نفت خام آمریکا افزایش یافته است که قیمت های نفت را تحت فشار قرار داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا