مدیرعامل ایران‌خودرو: پلت‌فرم داخلی در مرحله تولید است

مدیرعامل ایران‌خودرو: پلت‌فرم داخلی در مرحله تولید است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: در حال حاضر بر روی تولید پلت‌فرم خودرو تمرکز کرده‌ایم ضمن آنکه به همراه پلت‌فرم، اجزای داخلی نیز طراحی و تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هاشم یکه‌زارع در مراسم آغاز تولید انبوه سمند سورن توربو شارژ اظهار کرد: در شهریور 1392 که ایران‌خودرو را تحویل گرفتم طلب قطعه‌سازان بالای 700 روز بود و تعداد 80 هزار دستگاه خودرو ناقص در کف کارخانه بود که ارزش ریالی آن حدود 2000 میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه در آن زمان در اولین اقدام تولید خودرو منظم شده و به بالای 2400 دستگاه رسید، خاطرنشان کرد: طلب قطعه‌سازانی که برخی از آنها مجبور به تعدیل نیرو شده بودند نیز به 120 روز کاهش یافت.

وی ادامه داد: در آن زمان مشکل تعداد بسیار زیاد خودروهای ناقص تولیدی علاوه بر کمبود قطعه، مشکلات مدیریتی بود که آن خودروها تکمیل شده و تحویل مشتریان شد.

وی افزود: در سال 93 بیش از 1000 میلیارد تومان کاهش هزینه در شرکت داشتیم. علاوه بر آن در این سال میزان بدهی به بانک‌ها از 3700 میلیارد تومان به 2600 میلیارد تومان کاهش یافت.

یکه‌زارع با بیان اینکه بعد از چند سال زیان‌دهی در سال 93 شرکت سودده شد، تصریح کرد: شهریور 92 سهم بازار ایران‌خودرو 46 درصد بود در حالی که هم‌اکنون به 54 تا 56 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته 60 درصد از میزان سه میلیون دستگاه خودرو تولیدی در کشور در سال 1404 از سوی ایران‌خودرو تولید خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا