آرامش معاملات پتروشیمی قبل از اعلام قیمت های پایه؛

رقابت خریداران وکیوم باتوم در تالار نقره ای

رقابت خریداران وکیوم باتوم در تالار نقره ای

وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز و بندرعباس در نخستین روز هفته جاری با رقابت خریداران در تالار محصولات پتروشیمی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، معاملات محصولات شیمیایی در اولین روز هفته و در آستانه اعلام قیمت های پایه توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در آرامش برگزار شد.

در این روز آمونیاک مایع پتروشیمی خراسان به میزان ۱۰۰ تن با قیمت پایه ۸۹۵ تومان مورد معامله قرار گرفت. آمونیاک مایع پتروشیمی کرمانشاه هم به میزان ۴۰ تن فروخته شد. همچنین اوره صنعتی گرانول پتروشیمی کرمانشاه به میزان ۵۰۰ تن عرضه و به همین حجم تقاضا داشت و با قیمت پایه ۷۱۴ تومان مورد معامله قرار گرفت. آروماتیک سنگین مجتمع برزویه هم به میزان ۱۰۰ تن با قیمت پایه یک هزار و ۵۱۲ تومان فروخته شد.

در همین حال دی اتیلن گلایکول شازند، پارازایلین پتروشیمی برزویه، آمونیاک گاز پتروشیمی خراسان، اسیدنیتریک وتولوئن دی ایزو سیانات (TDI) پتروشیمی کارون وارد سیستم مچینگ شدند.

در گروه محصولات پلیمری نیز پلی اتیلن سنگین فیلم EX۵ پتروشیمی مارون با حجم ۲۲ تن و با قیمت پایه۳ هزار و ۶۷۴ تومان مورد معامله قرار گرفت. پلی اتیلن ترفتالات نساجی SUPER BRIGHT پتروشیمی تندگویان نیز که به صورت سلف عرضه شده بود به میزان ۱۵۴ تن با قیمت پایه ۲ هزار و ۷۶۵ تومان معامله شد.

البته در این روز در تالار فرآورده های نفتی، وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز و بندرعباس با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شدند، به طوری که عرضه وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز که ۱۴ هزارتن بود، بیش از ۳۰ هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳۷۳ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا ۳۹۳ تومان رقم خورد.

عرضه ۱۵ هزارتنی وکیوم باتوم بندرعباس هم ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا داشت و با قیمت ۳۹۲ تومان مورد معامله قرار گرفت. عرضه ۱۰ هزارتنی وکیوم باتوم پالایش نفت شیراز هم به میزان ۲ هزارتن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۳۹۲ تومان معامله شد. در پایان نیز گوگرد گرانوله پالایش نفت تبریز نیز در این روز به میزان ۲۳۰ تن با قیمت پایه ۲۴۳ تومان مورد معامله قرار گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا