وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

برنامه‌های جدید اشتغال زایی دولت

برنامه‌های جدید اشتغال زایی دولت

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به تدوین آموزش‌های دوگانه در شورای عالی اشتغال اشاره کرد و گفت: وزارت کار برنامه هایی برای آموزش‌ مهارت نیروهای بومی دارد و همچنین رسیدن به بیکاری تک نرخی در دستور کار دولت است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،‌ علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه شانزدهمین مسابقات ملی مهارت از تدوین آموزش‌های دوگانه در شورای عالی اشتغال خبر داد و گفت: این طرح در چند دانشگاه به اجرا در آمده و به موضوع آموزش‌های دوگانه در دانشگاه می پردازد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور تأکید دارند که دانشجویان از همان ترم اول آموزش‌ مهارت ببینند تا بیکار نمانند گفت: در حال حاضر آن دسته از افرادی که آموزش مهارت می‌بینند حتی با تأخیر می تواند وارد بازار کار شوند و از درآمد بالایی برخوردارند.

ربیعی با بیان اینکه جوانان مهارت آموز الگویی برای جویندگان کار هستند گفت: مهارت های فنی و حرفه ای مسیری برای ر سیدن به کار شایسته است. وزارت کار برنامه  هایی برای آموزش‌ مهارت نیروهای بومی دارد.

 وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در سفری که به عسلویه داشتم به وضوح دیدم که نیازمند جوشکار ماهر هستند ولی چون مهارت در این منطقه نبود، بیکاری بیداد می‌کرد. بنابر این در برنامه داریم تا با همکاری سازمان فنی و حرفه ای به سمت آموزش‌های بومی برویم.

 وی رسیدن به نرخ تک رقمی بیکاری را از برنامه های دولت دانست و گفت:برای تحقق این هدف باید به رشد هشت درصد برسیم و هر یک درصد رشد اقتصادی 100 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.همه می‌دانیم که چنین رقمی وجود ندارد و اگر شرکت‌های خارجی پس از لغو تحریم‌ها به ایران بیایند باید تلاش کنیم تا بخشی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی را جذب کنیم و به بازار خارجی‌ها تبدیل نشویم.

ربیعی از هدف گذاری سهم 30 درصدی بهره‌وری در برنامه ششم توسعه خبر داد و افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که با کمک به اشتغال، نخبگان مهارتی جذب بازار کار شوند و از طریق الگوسازی و فرهنگ‌سازی برای جامعه زمینه‌ یادگیری مهارت را در افراد به وجود آوریم.

* آموزش و صنعت تار و پود مهارت است

 در ادامه مراسم اختتامیه شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در وزارت کار  محمدامین سازگارنژاد، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشوربا اشاره به  مهارت مانند فرشی است که تار آن صنعت و پود آن آموزش است گفت: صنعت و آموزش در کنار هم می‌تواند زمینه رشد واعتلای جوانان را فراهم کند.

وی ابراز امیدواری کرد که در مسابقات جهانی مهارت 2017 ابوظبی تیم ایران مقام شایسته‌ای را کسب کند.برگزاری مسابقات مهارتی گامی است در جهت شناساندن مهارت های حرفه ای جهت رفع و بهبود شرایط اقتصادی در کشور.

سازگارنژاد بیکاری را از جمله معضلات اصلی کشور دانست و گفت: بازاریابی مهارت و همچنین گسترش مهارت آموزی در دانشگاه ها می تواند اشتغالزایی و خود اشتغالی را جایگزین مدرک گرایی نماید.

 انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا