سد شکنی ها ادامه دارد؛

عبور شاخص کل از کانال 74 هزار واحدی

عبور شاخص کل از کانال 74 هزار واحدی

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس با صعودی 419 واحدی مرز 74 هزار واحد را در نوردید و در عدد 74 هزار و 103 ایستاد.

 

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس با صعودی 419 واحدی مرز 74 هزار واحد را در نوردید و در عدد 74 هزار و 103 ایستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای امروز سهامداران بیش از یک میلیارد و 722 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 3هزار و 746 میلیارد ریال در 114 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز کشتیرانی ،ملی مس، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و ایران خودرو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که هلدینگ نفت و گاز پارسیان و چادرملو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

در بازار امروز شاخص های بازار اول و ودوم نیز به ترتیب 278 و هزار و 3 واحد صعودی شدند. همچنین سایر شاخص های بورسی نیز صعودی بودند.

گفتنی است در روز جاری گروه های خودرو، بانک ها و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین صنایع بورسی قرار گرفتند.

این در حالی بود که نمادهای سرمایه گذاری ملی ایران، سرمایه گذاری رنا، پیاذر، لیزینگ خودرو غدیر، لبنیات پاک، نصیر ماشین و سایپا آذین با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

در مقابل نمادهای آلومراد، لیزینگ ایرانیان، نیروترانس، کاشی الوند، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، چادرملو و پارس خزر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز سرمایه گذاری رنا، سرمایه گذاری سایپا، تجارت الکترونیک پارسیان، ایران خودرو ، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل با بیشترین تقاضای خرید رو به رو بودند.

این در حالی بود که سهامداران برای خرید اورای مشارکت شهرداری شیراز، فولادخراسان، حق تقدم پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی فارابی ،سیمان فارس و خورام دام پارس با بیشترین عرضه ها مواجه بودند.

همچنین در این روز زامیاد با معامله 235 میلیون برگه سهم به ارزش 474 میلیارد ریال ، بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا