تسنیم گزارش می‌دهد

آسمان رکورددار تاخیرات پروازی دی شد/کاهش ۲۳ درصدی تاخیر ایران‌ایر

آسمان رکورددار تاخیرات پروازی دی شد/کاهش ۲۳ درصدی تاخیر ایران‌ایر

آمار سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد در دیماه امسال ۴۹۱۳ پرواز توسط ۱۴ ایرلاین داخلی انجام شد که آسمان با ۶۴ درصد رکورد پروازهای تاخیردار را شکست،هما ۲۳ درصد پروازهای تاخیردار خود را کاهش داد و پروازهای اترک پس از چند ماه توقف از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی آمار سازمان هواپیمایی کشوری حاکی از آن است که در دیماه امسال با اضافه شدن هواپیمایی اترک به لیست ایرلاین‌ها در مجموع 14 شرکت 4913 پرواز را انجام دادند که از این تعداد 2119 پرواز یعنی 43.1 درصد از پروازها با تاخیر انجام شده است. در آذرماه  4612 پرواز توسط 13 ایرلاین انجام شد که از این تعداد 2214 پرواز ( 48 درصد) با تاخیر انجام شده بود.

هواپیمایی آسمان در دیماه 682 پرواز را انجام داد که از این تعداد 436 پرواز  (64 درصد) با تاخیر انجام شده است. آسمان از این حیث در صدر قرار گرفته است. پس از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که در اولین ماه زمستان 51 درصد از پروازهایش با تاخیر انجام شده است.

این ایرلاین در دیماه 637 پرواز انجام داد که از این تعداد 323 پرواز با تاخیر فرودگاه مهرآباد را ترک کرده بودند. اما نکته جالب توجه در رابطه با پروازهای ایران‌ایر کاهش 23 درصدی تاخیرات نسبت به آذرماه است. میزان تاخیرات هما در آذر امسال 74 درصد بود.

ماهان به عنوان یکی دیگر از سه ایرلاین بزرگ کشور نیز تقریبا پا به پای آسمان رکود تاخیرات پروازی بدتری از خود طی دیماه به جای گذاشت. این ایرلاین در ماه گذشته 632 پرواز انجام داد که 285 پرواز را با 16 درصد افزایش نسبت به ماه قبل از آن با تاخیر 45 درصدی انجام داده بود. میزان تاخیرات پروازی هواپیمایی ماهان در آذرماه امسال 29 درصد بود.

شرکت‌های ایرتور، نفت، آتا  نیز به ترتیب با 44 درصد، 42 و 41 درصد در رده‌های چهارم تا ششم بیشترین ایرلاین‌های دارنده تاخیرات پروازی دیماه قرار گرفتند.

همچنین شرکت‌های پویاایر، اترک، قشم‌ایر و معراج نیز به ترتیب با 24 درصد، 29، 29 و 30 درصد کمترین تاخیرات پروازی را در دیماه ثبت کردند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا