چرايي رشد سهام شرکت مس در پسابرجام

چرايي رشد سهام شرکت مس در پسابرجام پايگاه خبري معدن نيوز- با توجه به اينکه شرکت ملي صنايع مس ايران يک شرکت صادرات محور است به طور قطع اجرايي شدن برجام باعث بهبود شرايط و رشد EPS شرکت خواهد شد و در نتيجه اين عوامل تاثير قابل ملاحظه‌اي بر رشد سهام شرکت مس در بورس دارد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، بهروز رحمتي مدير امور سهام و سرمايه‌گذاري شرکت مس در خصوص افزايش ارزش سهام بعضي شرکت‌ها در بورس گفت: به نظر مي‌رسد که 50 درصد اين افزايش قيمت‌ها واقعي است چرا که با اجرايي شدن برجام شرکت‌هاي صادرات محور از جمله شرکت مس به لحاظ صادرات مشکلي نخواهند داشت و با رشد EPS روبه‌رو خواهند شد.
رحمتي اظهار کرد: گشايش‌هاي بسيار خوبي که در حوزه سياست خارجي کشور انجام شده در نهايت 40 درصد از فضاي اقتصادي کشور را بهبود خواهد بخشيد و 60 درصد ديگر به وضعيت اقتصاد جهاني بر مي‌شود.
وي افزود: به اعتقاد من افزايش قيمت سهام در طي اين 10 روز با شيب تندي حرکت کرد در صورتي که با بررسي اوضاع درخواهيم يافت که هنوز گشايش کلي قابل توجهي در فضاي اقتصادي بين‌المللي و داخلي اتفاق نيافتاده است.
رحمتي با تاکيد بر اينکه رشد سهام مس در گرو چند پارامتر است گفت: اجرايي شدن برجام يک پارامتر تاثير‌گذار است اما مهم‌ترين پارامتر تاثيرگذار به روند قيمت‌هاي جهاني مس، مربوط به بهبود رشد اقتصادي دنيا و تاثير پارامتر هايي است که خارج از بحث‌هاي داخلي کشور است.
مدير امور سهام و سرمايه‌گذاري شرکت مس با اشاره وضعيت اقتصاد جهاني و عدم پايداري آن تصريح کرد: اگر به شاخص بورس‌هاي مهم دنيا طي حدود يکسال گذشته و به‌ويژه چند ماهه اخير نگاهي بيندازيم متوجه مي‌شويم که طي اين مدت بيشتر شاخص‌ها منفي بودند.
رحمتي افزود: شاخص بورس شانگ‌هاي که از تاثيرگذارترين و مهم‌ترين شاخص‌هاي اقتصاد جهاني است، در مهرماه نسبت به اوج خود در ٦ ماهه قبل، حدود ٤٣ درصد کاهش ارزش داشت و در زمان کنوني با کاهش حدود ٥٠ درصدي روبه‌رو شده است يعني ارزش بورس شانگهاي از بيش از ٥٠٠٠ واحد به حدود کمتر از ٢٨٠٠ واحد کاهش پيدا کرده است.
وي با بيان اينکه چين بزرگترين بازار مصرف‌کننده در حوزه فلزات غير آهني به ويژه مس است و در حدود 50 درصد مس جهاني را مصرف مي‌کند بيان کرد: بدون شک هر گونه تغيير مثبتي در وضعيت اقتصادي چين روي قيمت جهاني مَس تاثير گذاشته و منجر به رشد سهام شرکت‌هاي فعال در حوزه مس در سراسر دنيا خواهد شد.
مدير امور سهام و سرمايه‌گذاري شرکت مس در خصوص چشم‌انداز پيش روي اقتصاد جهاني گفت: متاسفانه در شرايط کنوني اقتصاد جهاني در روند منفي قرار دارد و ناپايداري بسيار بزرگي در اين حوزه وجود دارد و به لحاظ فاندامنتال نشانه‌هاي مثبتي که خبر از بهبود اوضاع بدهد وجود ندارد.
وي با بيان اينکه شرايط کنوني يکي از حساس‌ترين برهه‌هاي زماني براي کساني است که مي‌خواهند سرمايه‌ خود را وارد بازار بورس کنند به سهامداران و خريدران جديدالورود به بازار سهام توصيه کرد: لزوم هوشياري سرمايه‌گذاران در اين شرايط بايد چند برابر شود و به شدت از تصميم‌گيري هيجاني خودداري کنند و به صورت شخصي به خريد سهام اقدام نکنند و از طريق مشاوره شرکت هايي که در اين فضا فعاليت مي‌کنند يا عضويت در صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مشترک نسبت به خريد سهام اقدام کنند تا متضرر نشوند.
رحمتي افزود: براي خريد سهام در اين شرايط حتما نياز است که به لحاظ فاندامنتال سهمي را که خواهان خريدش هستند بررسي کنند و بودجه شرکت مورد نظر براي سال 95 را مشاهده کنند تا تصميم گيري درستي در اين زمينه انجام دهند.
مدير امور سهام و سرمايه‌گذاري شرکت مس با ابراز اميدواري از بهبود اوضاع اقتصادي و خارج شدن از رکود بيان کرد: با اين حال و با نگاه بلند مدت و به لحاظ فاندامنتال صنعت مس همچنان از بالاترين مزيت براي سرمايه‌گذاري در بين فلزات اساسي برخوردار است.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا