اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی امضا شد؛

نخستین موافقتنامه همکاری های اقتصادی ایران - ژاپن

نخستین موافقتنامه همکاری های اقتصادی ایران - ژاپن

موافقتنامه دوجانبه حمایت از سرمایه گذاری بین ایران و ژاپن برای اولین بار پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بین دو کشور امضا شد که حکایت از دیپلماسی اقتصادی موفق دولت یازدهم دارد.

 

اولین موافقتنامه همکاریهای اقتصادی ایران و ژاپن با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و وزیر خارجه ژاپن امضا شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از  شادا، دکتر علی طیب نیا که به منظور امضای موافقتنامه دوجانبه حمایت از سرمایه گذاری بین ایران و ژاپن در قالب سفری سه روزه در توکیو به سر می برد اظهار داشت: موافقتنامه دوجانبه حمایت از سرمایه گذاری بین ایران و ژاپن   برای اولین بار پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بین دو کشور امضا شد که حکایت از دیپلماسی اقتصادی موفق دولت یازدهم دارد.

وی گفت وگوهای انجام شده بین ایران و ژاپن را طی این سفر مثبت ارزیابی کرد و پیرامون آن گفت: ما امروز موافقت نامه های همکاری های سرمایه گذاری که در واقع چارچوبی برای حمایت و تسهیل دوجانبه سرمایه گذاری است را امضا کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک نیز بتوانیم در خصوص موافقت نامه های پایه ای در حوزه همکاری های گمرک و مالیاتی به توافق برسیم.

طیب نیا در این دیدار با اشاره به زمینه های تاریخی روابط بین دو کشور گفت: سابقه روابط بین ایران و ژاپن بسیار طولانی است و با توجه به نتیجه موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای زمینه توسعه روابط بیش از پیش فراهم شده است .

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه گفت: دو سال پیش و در پی دیدار رییس جمهور کشورمان دکتر روحانی و نخست وزیر ژاپن در مقر سازمان ملل فصل جدیدی از روابط بین ایران وژاپن آغاز شد.

طیب نیا سفر چند هیات بلند پایه ژاپنی طی دو سال گذشته به ایران را زمینه ساز توسعه روابط اقتصادی و مالی بین شرکتهای ایرانی و ژاپنی برشمرد و گفت: از گذشته روابط بسیار خوبی بین شرکتهای ژاپنی و بخش خصوصی و دولتی ایران وجود داشته و از سال گذشته نیز ایران و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن ( جایکا )و سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو ) دور جدیدی از همکاری های دوجانبه را آغاز کرده اند.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا