تشریح جزئیات نحوه و زمان ارائه بودجه چند دوازدهم

تشریح جزئیات نحوه و زمان ارائه بودجه چند دوازدهم

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ با تشریح جزئیات نحوه و زمان ارائه لایحه بودجه چنددوازدهم، اعلام کرد قانون برنامه پنجم توسعه تمدید یکساله نمی‌شود بلکه طی حکمی احکام این قانون تا زمان تصویب برنامه ششم پابرجا خواهد بود.

به گزارش نامه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1395 کل کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما با دولت 2 توافق درباره بودجه 95 و برنامه ششم توسعه انجام داده‌ایم.

وی افزود: با توجه به تأخیر دولت در ارائه لوایح برنامه ششم و بودجه 95، لذا عملاً بررسی برنامه ششم در مجلس فعلی امکان‌پذیر نیست، با توجه به اینکه طی سه هفته آینده پارلمان نشست علنی نخواهد داشت، لذا ما خیلی بتوانیم در این مجلس کار کنیم رسیدگی به بودجه 95 را تا پایان دوره مجلس نهم می‌توانیم به اتمام برسانیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 در ادامه تصریح کرد: ما تا پایان سال 94 جلسات کمیسیون تلفیق را برگزار می‌کنیم تا بررسی بودجه 95 در کمیسیون تلفیق به اتمام برسد و از نیمه دوم فروردین ماه سال آینده تلاش می‌کنیم در نشست‌های علنی مجلس بودجه 95 را مورد رسیدگی قرار دهیم.

وی بر همین اساس متذکر شد: توافق اول ما با دولت این است که لایحه بودجه چند دوازدهم را تقدیم خانه ملت کند، با توجه به اینکه جلسات علنی مجلس از دوشنبه دهم اسفندماه تشکیل می‌شود، لذا پیش‌بنیی می‌کنیم دولت، دهم اسفندماه به بعد لایحه بودجه چنددوازدهم را به مجلس بدهد تا بتوانیم تنخواه مورد نیاز را در اختیار دولت قرار دهیم تا دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال آینده مشکلی برای دخل و خرج و اعتبارات نداشته باشد.

پورابراهیمی اضافه کرد: پیش‌بینی بعدی ما این است که تا پایان اردیبهشت سال 95 رسیدگی به بودجه سال آینده به اتمام می‌رسد و ما احتمالاً از ابتدای خردادماه می‌توانیم قانون بودجه را برای اجرا به دولت ابلاغ کنیم.

وی همچنین گفت: به دلیل تأخیر دولت در ارائه لایحه برنامه ششم توسعه، رسیدگی به این برنامه در مجلس فعلی مقدور نیست، لذا عملاً بررسی برنامه ششم به مجلس آینده موکول خواهد شد، از این جهت پیشنهاد کردیم به جای تمدید یکساله قانون برنامه پنجم توسعه، حکمی در لایحه بودجه چند دوازدهم قرار دهیم که البته قانونی هم محسوب می‌شود مبنی بر اینکه برنامه پنجم توسعه تا زمان تصویب برنامه ششم تمدید می‌شود و احکام آن برنامه تا مادامی که برنامه ششم تصویب نهایی نشده، پابرجا باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 در پایان خاطرنشان کرد: اگر مجلس آینده بتواند نهایتاً تا پایان شهریور سال 95 برنامه ششم توسعه را به تصویب برساند، در این شرایط به جای تمدید یکساله برنامه پنجم، عملاً این برنامه 6 ماه تمدید می‌شود، البته همه این موارد جزء پیش‌بینی‌های ماست و باید دید مجلس دهم چه تصمیمی در این باره می‌گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا