مجري طرح کارخانه‌هاي تغليظ مس سونگون در گفت‌وگو با معدن نيوز خواستار شد:

صنايع پايين دستي مس برند‌سازي کنند

صنايع پايين دستي مس برند‌سازي کنند پايگاه خبري معدن نيوز- مجري طرح کارخانه‌هاي تغليظ مس سونگون گفت: ايران به دليل موقعيتي که در خاورميانه دارد و به دليل داشتن معادن و صنايع مربوط به مس و همجواري با کشورهاي که آسيب ديده‌اند و نياز به سازندگي دارند، مي‌تواند با تلاش بيشتر جايگاه نخست منطقه را در حوزه صنايع معدني از آن خود کند.
حسين ثقفي در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز بيان کرد: ايران از يک سو توليد‌کننده محصولات مسي است و از سوي ديگر کالاهايي که توليد مي‌کند داراي مرغوبيت است بنابراين کشورهاي همجوار توليد‌کننده مس محصولات از نظر قيمت و مرغوبيت قابل مقايسه با محصولات ايراني نيست.
وي افزود: تمام اين موارد براي ايران يک مزيت نسبي و جايگاه مناسب ايجاد مي‌کند البته تمام اين موارد زماني محقق مي‌شود که شرايط اقتصادي کشور بهبود يابد و مشکلات مالي و بانکي و انتقال پول برطرف شود.
ثقفي خاطر کرد: توسعه رقابتي و جايگاهي ايران مانند فنري فشرده است که پس از باز شدن فضاي رقابتي اين فنر باز مي‌شود.وي تصريح کرد: در واقع درحال‌حاضر صنعت مس ايران از توانايي‌هاي بالقوه‌اي برخوردار است و تنها نيازمند اين است که شرايط اقتصادي براي توسعه اين صنعت فراهم شود.
مجري طرح کارخانه‌هاي تغليظ مس سونگون گفت: آن‌چه درحال‌حاضر در کشور اهميت دارد اين است که قيمت تمام شده محصولات مناسب تر باشد تا سود بيشتري عايد شرکت‌هاي توليدي شود چرا که تا وقتي سود شرکت‌ها افزايش نيابد توان رقابتي آنها نيز بالا نخواهد رفت.
ثقفي تاکيد کرد: در واقع نخستين نکته‌اي که در اين حوزه بايد مدنظر قرار گيرد، اقتصادي تر کردن هزينه‌هاي توليد است البته تا آنجايي که به کيفيت کار و نيروي انساني لطمه وارد نشود.
به گفته وي، مسئله بعدي تلاش براي برند‌سازي محصولات است که اين کار بايد حتما در صنايع پايين دستي انجام شود زيرا شرکت ملي مس به عنوان يک صنعت مادر، توليد‌کننده شمش مس است و چندان نيازي به برند‌سازي ندارد اما شرکت‌هاي پايين دستي براي پيشرفت نياز به اين کار دارند.
وي تاکيد کرد: وارد شدن به بحث برند ساز ي و مارکت‌ها کار ارزان و آساني نيست بلکه بايد بايد از جايي وارد شويم که ظرفيت‌هاي لازم وجود داشته باشد.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا