کاهش مصرف آب، ذرات معلق و آلايندگي زيست‌محيطي در کک سازي زرند

کاهش مصرف آب، ذرات معلق و آلايندگي زيست‌محيطي در کک سازي زرند پايگاه خبري معدن نيوز- مدير مجتمع کک سازي زرند اعلام کرد: در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي و کسب دانش در جهت افزايش راندمان برج خاموش کننده و بهينه سازي آن، با ابتکار و نوآوري با استفاده از شاخه هاي درخت خرما اقدام به ساخت و نصب 2 عدد بافل بومي جديد در مسير خروجي برج شد که مزاياي بسياري براي مجتمع به همراه داشت.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز ، حسين متصدي در خصوص مزاياي اجراي اين طرح اظهار کرد: کاهش مصرف آب، کاهش ذرات معلق در هوا و کاهش آلايندگي زيست‌محيطي از مهمترين مزاياي اين طرح است زيرا پس از اجراي اين طرح 55 درصد از ذرات معلق داخل بخار کاهش يافته است.
وي افزود: علاوه بر آن ميزان آب مصرفي حدود 65 درصد کاهش داشته است و زمان پاشش آب به روي کک گداخته از 180 ثانيه به 120 ثانيه کاهش يافته که البته اين ميزان تا 90 ثانيه هم قابل پيش بيني است.
مدير مجتمع کک سازي زرند با اشاره به نتايج بررسي يک ماهه اجراي اين طرح، تصريح کرد: بر اساس محاسبات انجام شده در يک ماه، ميزان تقريبي صرفه جويي در مصرف آب 1.5 ميليون ليتر، حجم کاسته شده بخار آب حاوي ذرات معلق و آلاينده هاي خروجي 2.5 ميليون متر مکعب، ميزان انرژي الکتريکي صرفه جويي شده 3500 کيلو وات ساعت و ميزان کاهش استهلاک تجهيزات برج خاموش کننده 28 ساعت محاسبه شده است.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا