معاون دبیرکل سازمان‌ملل اعلام کرد

«2016» سال مهاجرت

«2016» سال مهاجرت

85درصد از مهاجران جهانی از کشورهای در حال‌توسعه به کشورهای در حال‌توسعه نقل مکان می‌کنند

به گزارش صدای اقتصاد، جهان در حال مواجهه با بحران سیاسی، اقتصادی و اخلاقی است؛ در این بین دولت‌ها و جوامع تلاش می‌کنند راه‌حلی برای چندصد هزار نفر آو.اره جنگی پیدا کنند. به گفته مقامات بخش مهاجرت سازمان‌ملل، افراد به دنبال راهی چندجانبه برای عبور از مشکلات و موانع هستند.

او اضافه کرد: «10کشور جهان که کمترین جمعیت را در جهان دارند در قاره اروپا قرار دارند. در کمتر 30 تا 40سال آینده تعداد افراد بازنشسته در اروپا بیشتر از نیروهای کاری آن خواهد شد. به این ترتیب پذیرش مهاجران در اروپا اثرات مثبتی برای آینده آن دارد

پیتر ساترلند معاون دبیرکل سازمان‌ملل در امور مهاجرت روز گذشته در ژنو گفت: «2016 سال مهاجرت است. فعالیت‌های خلاقانه بسیاری نیاز است تا مشکلات این دسته از افراد برطرف شود.»

او به گزارشگران تأکید کرده‌است که در حالی‌که درک این بحران در اروپا بسیار مهم و برجسته است اما نباید از بُعد جهانی این پدیده غافل بود. 85درصد از مهاجران جهانی از کشورهای در حال‌توسعه به کشورهای در حال‌توسعه نقل مکان می‌کنند.

این مقام سازمان‌ملل همچنین اظهار کرد این مسائل در اروپا واکنش‌های خودانگیخته مردمی و ملی را به دنبال داشته‌است اما از آن طرف برخی اقدامات نیز صورت گرفته که دال بر بیگانه‌هراسی و نژادپرستی است.

کنفرانسی که در لبنان در مورد بحران سوریه برگزار شد از نظر او نشان می‌دهد که کشورهای لبنان، ترکیه و اردن را به فکر واداشته‌است و به خوبی نشان می‌دهد همه در این درگیری‌ها دچار مشکل شده‌اند.

مقامات سازمان ملل تأکید کرده‌اند که دولت‌ها در مرز کشورهای خود با چالش‌های اخلاقی بسیاری مواجه شده‌اند و از طرفی این مسئولیت را احساس می‌کنند که پناهندگان را به مرز کشورهای خود راه بدهند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که ساترلند بر آن تأکید کرد این بود که کشورهای پذیرنده مهاجران باید از مزایا و ارزش‌های این جمعیت جدید در کشور خود آگاه شوند. از نظر او این مهاجران قطعاً ارزش‌های مثبتی به همراه خود خواهند داشت.

او اضافه کرد: «10کشور جهان که کمترین جمعیت را در جهان دارند در قاره اروپا قرار دارند. در کمتر 30 تا 40سال آینده تعداد افراد بازنشسته در اروپا بیشتر از نیروهای کاری آن خواهد شد. به این ترتیب پذیرش مهاجران در اروپا اثرات مثبتی برای آینده آن دارد.

منبع: سازمان‌ملل

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا