ساخت یک مجتمع گندله‌سازی در ایران توسط هند

ساخت یک مجتمع گندله‌سازی در ایران توسط هند

شرکت دولتی کی‌آی‌او‌سی‌ال هند در حال بررسی ساخت یک مجتمع گندله‌سازی در ایران با هزینه حدود 59 میلیون دلار است و در حال مذاکره برای فروش بیش از 2 میلیون تن از این ماده خام مورد استفاده در تولید فولاد به ایران است.سرمایه‌گذاری هندی‌ها در این زمینه می‌تواند موجب عرضه سنگ‌آهن فرآوری‌شده به کارخانه‌های فولاد‌سازی ایران با قیمتی ارزان‌تر شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، کارخانه‌های تولید فولاد در ایران مانند اکثر کارخانه‌های دنیا، به دلیل مازاد عرضه در بازار چین، با مشکل افت قیمت فولاد مواجه هستند. شرکت‌هایی نظیر کی‌آی‌او‌سی‌ال و آلومینیوم‌سازی نالکوی هند که در حال بررسی ساخت یک مجتمع گداخت آلومینیوم در ایران به ارزش 2 میلیارد دلار است، امیدوارند که روابط دیرینه هند با ایران به آنها برای امضای قراردادهای جدید با تهران در دوره بعد از لغو تحریم‌ها کمک کند.هند در دوران تحریم‌ها همچنان خرید نفت خود از ایران را ادامه داد و اکنون که تحریم‌ها برداشته شده، مذاکراتی برای خرید بیشتر نفت از ایران توسط هندی‌ها در جریان است.مالای چاترجه، رئیس شرکت کی‌آی‌او‌سی‌ال اعلام کرد که اواخر سال گذشته زمانی که به تهران سفر کرده بود، مذاکراتی را درباره ایجاد یک کارخانه 1/ 1 میلیون تنی برای خالص‌سازی سنگ‌آهن و یک کارخانه 1/ 1 میلیون تنی برای تولید گندله از سنگ‌آهن در ایران از طریق یک سرمایه‌گذاری مشترک احتمالی با یک شرکت داخلی انجام داده است.

وی افزود: مذاکرات بیشتر در سطح دو دولت احتمالا به زودی انجام خواهد گرفت و راه را برای نهایی شدن این پروژه هموار خواهد کرد. هزینه این پروژه به حدود 4 میلیارد روپیه، معادل 59 میلیون دلار می‌رسد.ام وی سوبا رائو، مسوول بخش تجاری کی‌آی‌او‌سی‌ال روز سه شنبه به تهران سفر کرده تا پس از فروش 67 هزار تن گندله سنگ‌آهن به شرکت فولاد مبارکه ایران در ماه گذشته، قراردادهای دیگری را برای شرکت متبوع خود پیدا کند. چاترجه افزود: «رائو با مسوولان شرکت مبارکه و دیگر شرکت‌های ایرانی گفت‌وگو خواهد کرد زیرا ما ظرفیت صادرات 5/ 2 میلیون تن گندله سنگ‌آهن در سال را داریم.»



بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا