معاون سازمان توسعه و تجارت تایلند:

اصفهان از نظر فرصت‌های تجاری برای تایلند ناشناخته است

اصفهان از نظر فرصت‌های تجاری برای تایلند ناشناخته است

معاون سازمان توسعه و تجارت تایلند با بیان اینکه تایلندی ها بیشتر اصفهان را به عنوان یک فرصت توریستی می شناسند، گفت: اصفهان از نظر فرصت های تجاری برای تایلند ناشناخته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در اصفهان، “چانتیرا ویواترات” در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و تایلند که با حضور 33 شرکت تجاری تایلندی همراه بود، با بیان اینکه به اقتصاد هر دو کشور تعلق داریم، اظهار کرد: می دانم از طرفی ایران به بازارهای آ سه آن (ASEAN) و به ویژه بازار تایلند نیاز دارد و از طرف دیگر تایلند نیز به سرمایه گذاری در بازارهای ایران نیازمند است.

وی با بیان اینکه ارتباطات ایران با تایلند به 500 سال پیش بازمی گردد، اظهار کرد: در این سفر، 33 شرکت تایلندی از صنایع غذایی، مد و پوشاک و لوازم خانگی همراهم هستند و امیدوارم اینگونه سفرها باعث ایجاد فرصت های جدید و تجارت بیشتر شود.

معاون سازمان توسعه و تجارت تایلند با بیان اینکه، تایلندی ها بیشتر اصفهان را به عنوان یک فرصت توریستی می شناسند، افزود: اصفهان از نظر فرصت های تجاری برای تایلند ناشناخته است. قول می دهم تا اصفهان در آینده از نظر تجاری نیز برای تایلند شناخته شود و به دنبال آن هستیم که مبادلات تجاری قوی را رقم بزنیم.

"ویواترات" اضافه کرد: امیدوارم امروز یک شروع جدید در جهت تجارت به تاخیر افتاده ایران و تایلند برای خرید و فروش، سرمایه گذاری، تبادل اطلاعات و شناخت بین اصفهان و تایلند باشد.

همچنین، محمدعلی پاک سرشت، رایزن بازرگانی ایران در تایلند، اظهار کرد: در یک ماه گذشته و در شرایط پسابرجام، سه هیئت بزرگ تجاری از تایلند به ایرات سفر کردند.

وی ایران و تایلند را از نظر اقتصادی، طرف های استراتژیک توصیف کرد و گفت: اصفهان یک استان صنعتی محسوب می شود و با ایجاد همکاری های تجاری و بازرگانی میان دو کشور ایران و تایلند، شرایط مناسبی برای اصفهان به وجود خواهد آمد و شانس خوبی نصیب اصفهان شده است.

ارتباط بین بازرگانان ایران و تایلند تسهیل می شود

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: در اتاق بازرگانی برحسب وظایف سازمانی خود، ارتباط بین بازرگانان ایرانی و تایلندی را تسهیل خواهیم کرد.

مصطفی رناسی در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و تایلند که با حضور 33 شرکت تجاری تایلندی همراه بود، اظهار کرد: تایلند و ایران از امکانات تولیدی، صنعتی و تجاری متفاوتی برخوردار هستند.

وی افزود: ایران در منطقه اکو (ECO) و تایلند در پیمان آ سه آن (ASEAN) قرار گرفته است. جمعیت ایران حدود 80 میلیون نفر و جمعیت تایلند حدود 70 میلیون نفر است و این تعداد جمعیت نشان از ظرفیت و حجم بازرگانی قابل توجه می دهد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه وجود جریان های بین المللی حجم فعالیت های اقتصادی کشورها را افزایش خواهد داد، ادامه داد: در گذشته فعالیت های بازرگانی ایران و تایلند زیاد نبوده است، اما امیدواریم در شرایط کنونی و در شرایط پسابرجام، این فعالیت ها افزایش یابد.

رناسی با اشاره به اینکه هدف دو کشور فروختن اجناس به کشور ثالث است، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید مقاصد و اهداف کشورهای مقابل نیز مورد توجه قرار گیرد. از بازرگانان و تجار تایلندی دعوت می کنیم تا به بازار ایران بیش از پیش توجه کنند.

وی اضافه کرد: در اصفهان ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه فولاد، صنایع شیمیایی، قیر، سنگ های ساختمانی، کشاورزی و صنایع وابسته، لبنیات و صنایع دامی وجود دارد.

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی استان اصفهان تاکید کرد: هرگونه اقدامات ترجیحی که کشور تایلند برای کشور ایران فراهم کند، همان اقدامات توسط کشور ایران فراهم خواهد شد و احتمالا بلعکس این قضیه نیز وجود دارد.

رناسی با بیان اینکه، لازم است اینگونه سفرها تکرار شود، گفت: در اتاق بازرگانی برحسب وظایف سازمانی خود، ارتباط بین بازرگانان ایرانی و تایلندی را تسهیل خواهیم کرد. همچنین خوشحال هستیم که وزارت بازرگانی به صورت ویژه یک رایزن بازرگانی در تایلند و برخی کشورها قرار داده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا