رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور:

در پساتحریم بخش تولید فراموش نشود

در پساتحریم بخش تولید فراموش نشود

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: ترس ما از این است در شرایط پسابرجام که هیات‌ها و کشورهای خارجی در کشور رفت و آمد می‌کنند دوباره کشور، بخش تولید را از یاد ببرد و ما به واردکننده تبدیل شویم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خوزستان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در گردهمایی اجلاس سران خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور که امروز 15 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مردم در جنگ اقتصادی یعنی در سال های تحریم همچون جنگ نظامی خوب ایستادند و واقعا پایداری کردند و ما امروز، به دلیل سیاست گذاری در جهت موانع بین المللی به دولت تبریک می‌گوییم و ما با این اقدامات توانستیم امروز ارتباط خوبی با دنیا برقرار کنیم.

وی افزود: ملت نیز همچون جنگ نظامی، در جنگ اقتصادی به خوبی پایداری، ایستادگی و صبوری کرد و جا دارد دولت هم از ملت تقدیر کند.

سهل آبادی تصریح کرد: در استان خوزستان مردم در زمان جنگ آسیب دیدند اما همه ما بعد از جنگ، این موضوعات از یادمان رفت و ما می‌شنویم که هنوز آبادان مشکل آب آشامیدنی دارد و من از این می‌ترسم پس از جنگ اقتصادی نیز بخش تولید که بیشترین آسیب‌ها را متحمل شد، فراموش شود.

وی با اشاره به منابع ثروتی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: با توجه به منابع عظیم این سازمان، واقعا مردم نمی‌توانند بپذیرند که تامین اجتماعی مشکل دارد؛ درست است که تامین اجتماعی 70 هزار نفر کارمند دارد و این تعداد نیرو هزینه‌های سنگین و درآمدهای بالا می‌خواهند اما ما هم دیگر رمقی نداریم و در این چند سال از پا در آمدیم.

سهل آبادی عنوان کرد: ما که در شرایط سخت اکثرمان اشتغال خود را حفظ کردیم و ما که عمدتا صنایع کوچک و متوسط هستیم اما می‌بینیم که متاسفانه در این شرایط نیز توجه دولت به سمت واحدهای بزرگ رفته است و اجازه بدهید ما هم یک جانی بگیریم.

وی افزود: مگر پرداخت سهم صنعت از سود قانون هدفمندی یارانه مصوبه مجلس شورای اسلامی نبود؟ اما می‌بینیم که وزیر صنعت می‌گوید ریالی از این یارانه یا سهم بخش تولید پرداخت نشده اما معاون رییس جمهور (نوبخت) اعلام کرده که این یارانه پرداخت شده است و ما می‌گوییم این یارانه به چه کسی داده شده است؟

سهل آبادی در زمینه تاخیرها و دیون معوق بخش تولید اظهار کرد: کدام یک از ما صددرصد در زمینه به وجود آمدن این دیون‌ها مقصر هستیم و تولیدکننده‌ای در کشور وجود ندارد که با دولت کار کند و مطالبات خود را به موقع و طبق قرارداد دریافت کرده باشد اما بخش تولید باید دیون ماهانه در زمینه تامین اجتماعی، دارایی، آب، برق و گاز را با سود پرداخت کند.

وی اظهار کرد: باید همه ما دست به دست هم بدهیم به جهت صادرات فکر کنیم؛ در این شرایط سخت که رقبای ما در دیگر کشورها با شرایط خوبی فعالیت می‌کنند و از نظر نرخ تسهیلات و نرخ بیمه تامین اجتماعی و غیره با ما تفاوت دارند، مطمئنا در این شرایط کار کردن و رقابت کردن برای بخش تولید کار سختی است.

سهل آبادی در پایان در زمینه افتتاح نهاد داوری خانه صنعت و معدن خوزستان بیان کرد: این نهاد در این شرایط سخت ارزش بالایی برای بخش تولید و صنعتگران دارد و در بحث اختلافات با میانجیگری به ما کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا