وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

اتصال 18 هزار روستای کشور به شبکه اینترنت در دهه فجر امسال

اتصال 18 هزار روستای کشور به شبکه اینترنت در دهه فجر امسال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در کشور در دهه فجر امسال 18 هزار روستا به شبکه اینترنت متصل می شوند که در مجموع تعداد 25 هزار روستای کشور از خدمات اینترنتی برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه کویر، "محمود واعظی" ظهر امروز 15 بهمن ماه و در چهارمین روز از ایام الله دهه فجر در مراسم برقراری ارتباط اینترنت پرسرعت روستایی با استفاده از تکنولوژی نسل چهارم در 501 روستای استان کرمان اظهار کرد: در دهه فجر امسال تعدادی پروژه با حجم سرمایه گذاری 4 هزار و 277 میلیارد تومان در حوزه فیبر نوری، شبکه انتقال، شبکه دیتا و نسل سوم و چهارم اینترنتی در کرمان مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امروز 501 روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد اظهار کرد: امیدواریم تا نیمه شعبان سال آینده اینترنت پرسرعت در 1900 روستای استان کرمان به بهره برداری برسد.

واعظی با بیان اینکه اهمیت خدمات به روستاها موجب می شود تا شکاف دیجیتالی را با ارائه خدمات متوازن از بین ببریم تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط اینترنتی بین مدارس کرمان و تهران برقرار شده است و و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این روند ادامه پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطر نشان کرد: در کشور در دهه فجر امسال 18 هزار روستا به شبکه اینترنت متصل می شوند که در مجموع تعداد 25 هزار روستای کشور از خدمات اینترنتی برخوردار می شوند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا