فرش دستبافت، ارزآورترین صادرات غیرنفتی ایران است

فرش دستبافت، ارزآورترین صادرات غیرنفتی ایران است

مدیر موسسه خانه فرش ایران گفت: فرش دستباف ایرانی، بعد از نفت، بیشترین ارزآوری را در حوزه صادرات غیرنفتی با خود به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مازندران، بنفشه خواجه صالحانی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه فرش ایران که با حضور مسئولان شهری و به مناسبت دهه فجر در نوشهر انجام شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه فرش ایرانی در دنیا، اظهار کرد: کیفیت، طرح‌های متنوع و زیبا و دام و پایداری فرش دست‌بافت ایرانی در داخل و خارج کشور شناخته شده است و این هنر بسیار ارزشمند ایرانی در مقایسه با فرش ماشینی از مقبولیت بسیار زیادی برخوردار است و حتی بعد از نفت، بیشترین ارزآوری را در حوزه صادرات غیرنفتی با خود به همراه دارد.

خواجه صالحانی افزود: معضل بیکاری یکی از دغدغه‌هایی است همواره برای رفع آن راهکارهای مختلفی ارائه شد و اکنون یکی از این راهکارها، یادگیری هنر فرش‌ دست‌بافت ایرانی است که می‌تواند هم در تولید اشتغال و اقتصاد پایدار خانواده‌ها نقش بسزایی ایفا کند و هم سبب تولید بیشتر فرش‌های دست‌بافت ایرانی به دست هنرمندان داخلی شود.

وی درباره آثار به نمایش درآمده دراین نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه فرش‌دست بافت و ماشینی، انواع جاجیم و گلیم در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دارد و از امروز تا 22 بهمن در مجاورت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نوشهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

مدیر موسسه خانه فرش ایران تصریح کرد: تمامی آثار موجود در این نمایشگاه تمام کار هنرجویان بومی منطقه نوشهر است که آثار این هنرجویان جزو آثار برتر هنری در زمینه بافت دستی فرش، گلیم و جاجیم در سطح استان مازندران محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار بالای هنری در زمینه فرش ‌دست‌بافت و دیگر منسوجات نیاز به فضای کارگاهی و آموزشی داریم تا بتوانیم هنرجویان بیشتری را آموزش دهیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا