نعمت زاده:

حمایت از سرمایه‌گذاری‌هایی که منجر به توسعه اقتصاد غیرنفتی شود

حمایت از سرمایه‌گذاری‌هایی که منجر به توسعه اقتصاد غیرنفتی شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت، توسعه صادرات غیرنفتی را از اهداف مهم چشم انداز آینده ایران ذکر کرد و گفت: از سرمایه‌گذاری‌هایی که منجر به توسعه اقتصاد غیرنفتی شود، دفاع می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در کردستان، محمدرضا نعمت زاده، در مراسم افتتاح کارخانه شمش طلای قروه، اظهار کرد: هر چند معدن دارای تاریخچه‌ای طولانی در کشور است، اما در چند سال اخیر با احداث کارخانه تولید طلا، فعالیت معادن رشد خوبی داشته است که امیدواریم سال‌های آتی نیز به همین ترتیب پیش رود.

وی افزود: در حال حاضر سهم ایران در ذخایر طلای جهان 1.5 درصد است، اما با اکتشافات و برنامه‌های جدید برای سا‌ل‌های آینده امیدواریم این میزان افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: کردستان ظرفیت‌های خوبی در معادن طلا و آهن دارد که خوشبختانه تولید آن با افتتاح این کارخانه آغاز شده است و سالانه 2 تُن طلا در آن تولید می‌شود که امیدواریم در فاز دوم تولید طلا در این کارخانه به چهار تُن برسد.

وی تصریح کرد: پس از مذاکراتی که با سرمایه‌گذاران انجام شد، آنها آمادگی خود را برای اجرای پروژه‌های دیگری در استان اعلام کردند و در صورت موافقت آنها در هفته پیش رو تفاهمات لازم منعقد خواهد شد.

نعمت‌زاده برای سرمایه‌گذاری در حوزه مس توسط سرمایه‌گذاران خارجی نیز اظهار امیدواری کرد و افزود: با دیدگاهی که سرمایه‌گذاران دارند، به ادامه سرمایه گذاری در این زمینه یقین داریم.

وی ادامه داد: وظیفه ما در دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و یقین داریم با بازشدن فضای جدید برای ایران در صحنه بین الملل، شاهد رونق سرمایه‌گذاری در ماه‌ها و سال‌های آتی خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه موانع خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور رفع شده است، عنوان کرد: باید با تعامل و همکاری موانع داخلی را نیز برطرف کنیم.

وی توسعه صادرات غیرنفتی را از اهداف مهم چشم انداز ایران ذکر کرد و افزود: از سرمایه گذاری‌هایی که منجر به توسعه اقتصاد غیرنفتی شود، دفاع می کنیم. در ایران علیرغم دارا بودن ذخایر فراوان طلا، تولید آن بسیار ناچیز است که باید تلاش کنیم تا تولید طلا را به 10 تُن و بیشتر در سال افزایش دهیم.

نعمت زاده با اشاره به توسعه روابط سیاسی ایران، اظهار امیدواری کرد که از این طریق روابط اقتصادی نیز توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌شود که به صورت مشترک با همسایگان ایران در راستای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی همکاری کنند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا