دیده‌بان حقوق‌بشر، صلح‌بانان را به تعرض و تجاوز متهم کرد

تجاوز صلح‌بانان سازمان ملل به هشت زن در آفریقا

تجاوز صلح‌بانان سازمان ملل به هشت زن در آفریقا

ساندرا لاویل/گزارشگر

دیده‌بان حقوق بشر اظهار کرده‌است که حافظان صلح سازمان ملل در آفریقای مرکزی در سال گذشته دست‌کم به هشت زن و دختر جوان تجاوز کرده‌اند.

گزارش‌ها در مورد تجاوز نیروهای حافظ صلح در کشوری که از جنگ تکه‌پاره شده‌است در حالی منتشر شد که گزارش‌هایی در مورد تعرض نیروها در این کشور به کودکان منتشر شده بود.

دیده‌بان حقوق بشر اظهار کرده‌است که حافظان صلح سازمان ملل در آفریقای مرکزی در سال گذشته دست‌کم به هشت زن و دختر جوان تجاوز کرده‌اند

بر اسا گزارش دیده‌بان حقوق بشر که در روز پنجشنبه منتشر شده‌است، دختری 14 ساله و زنی 18ساله جزو کسانی بوده‌اند که تجاوز به آن‌ها صورت گرفته‌است. به نظر می‌رسد این عمل شنیع توسط گروهی از افراد متجاوز صورت گرفته‌است.

این اتفاقات در فاصله ماه‌های اکتبر تا دسامبر 2015 افتاده‌است؛ یعنی یک سال پس از تجاوز و تعرض به کودکان در بانگویی که توسط صلح‌بانان فرانسوی صورت گرفته بود. این مسئله شکایت‌های جهانی را به دنبال داشت.

دیده‌بان حقوق بشر این گزارش‌ها را در حالی به دست آورده‌است که از ماه پیش برای تحقیق در این منطقه مشغول به کار بوده‌است. هیلاری مارگولیس یکی از پژوهشگران حقوق بشر می‌گوید: «در کشوری که به اندازه کافی جنگ و نیروهای مسلح وجود دارد، صلح‌بانان نباشد شکارچیان زنان باشند. سازمان ملل نباید در این زمینه ساکت بنشیند.»

سازمان ملل برای یافتن و تعقیب متجاوزان تحت فشار بسیاری قرار گرفته‌است. دیده‌بان حقوق بشر بر اساس تحقیقاتی که انجام داده ادعا کرده‌است که متجاوزان از کنگو بوده‌اند.

دختر 14ساله گفته‌است: «نوامبر سال گذشته در حالی که در مینوسکا قدم می‌زدم دو نفر از صلح‌بانان با لباس ارتشی و اسلحه به من حمله کردند.» زن 18ساله نیز اظهار کرده‌است که سه نفر از صلح‌بانان به حمله و تعرض کرده‌اند.

همه قربانیان، آوارگانی هستند که در چادر زندگی می‌کنند. اکنون قربانیان تحت مراقبت‌های روانپزشک‌های سازمان ملل هستند.

منبع: گاردین

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا