با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت ؛

احداث کارخانه سیمان دیواندره کلنگ‌زنی شد

احداث کارخانه سیمان دیواندره کلنگ‌زنی شد

سنندج- گلنگ احداث کارخانه سیمان دیواندره با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت در چهارمین روز از دهه مبارک فجر بر زمین زده شد.

به گزارش  خبرنگار مهر، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه سیمان چلچمه سارال دیواندره گفت: تمامی مسئولان اعم از کشوری و استانی باید همکاری کنند تا صنعت در منطقه دیواندره رشد و رونق پیدا کند.

محمدرضا نعمت زاده با بیان اینکه سیمان خمیر مایه توسعه است، اظهارداشت: امیدوارم با ایجاد کارخانه سیمان دیواندره، پروژه های صنعتی در منطقه ایجاد شوند.

وی از اعلام آمادگی دولت برای کمک به سرمایه گذاران این پروژه ها خبرداد و از سرمایه گذار بخش خصوصی ساخت این کارخانه هم قدردانی کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این کارخانه در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار احداث می شود، گفت: زمین این کارخانه در ۱۵ کیلومتری دیواندره به سوی سقز واقع شده است و براساس برنامه ریزی های انجام شده، توسط بخش خصوصی و در مدت ۳۶ ماه احداث می شود.

محمد دره وزمی با اشاره به اینکه این کارخانه برای تولید سالانه یک میلیون تن سیمان خاکستری طراحی شده است، بیان کرد: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان است.

مشاور طرح کارخانه سیمان دیواندره نیز گفت: ظرفیت این طرح تولید روزانه سه هزار و ۲۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تن سیمان در روز است.

وی  با بیان اینکه  بخشی از تکنولوژی این کارخانه از خارج وارد می شود، عنوان کرد: دسترسی به آب، برق و گاز از فاکتورهای مهم در توسعه یک منطقه است و دیواندره این طرفیت ها را دارد.:

اقبال کریمی سرمایه گذار کارخانه سیمان دیواندره نیز از دولت به خاطر حمایت برای ایجاد این پروژه قدردانی کرد و اظهارداشت:با بهره برداری از این طرح، زمینه اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر فراهم می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا