در گفت‌وگو با تسنیم اعلام شد

انتقال ذخیره ۵میلیون تنی گندم به سال ۹۵/صادرات ۲میلیون تن در دستور کار

انتقال ذخیره ۵میلیون تنی گندم به سال ۹۵/صادرات ۲میلیون تن در دستور کار

یک مقام دولتی با اعلام اینکه "با ذخیره ۵ میلیون تنی گندم به سال ۹۵ می‌رویم" گفت: در این سال برآورد خرید تضمینی ۱۰ میلیون تن و تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور شده است که علاوه بر رسیدن به خودکفایی، امکان صادرات ۲ میلیون تن گندم مازاد وجود دارد.

حسین داستان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: درسال آینده پیش بینی خرید 10 میلیون تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی  شده و میزان تولید این محصول نیز در سال آینده بر اساس رقم اعلامی 13.5 تا 14 میلیون تن پیش بینی شده است.

وی یاد آورشد که هر ساله بخشی از گندم تولیدی کشور به صورت تضمینی به فروش نمی رود و به صورت خود مصرفی و ...  استفاده می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: در سال آینده همچنین 3 میلیون تن گندم برای ذخایر استراتژیک در نظر گرفته شده و در انبارهای شرکت بازرگانی دولتی نگهداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموع  گندم مورد نیاز کشور در سال آینده 13 تا 13.5 میلیون تن است که شامل مصرف خبازی صنف و صنعت و ذخیر استراتژیک می‌شود.

داستان با بیان اینکه مصرف خبازی ها در سال جاری 7  تا 7.5 میلیون تن بوده است گفت: برای سال آینده مصرف خبازی‌ها  7.5 میلیون تن و در بالاترین میزان مصرف 8 میلیون تن برآورد شده و مصرف صنف و صنعت نیز حدود 2 میلیون تن در نظر گرفته شده است.

داستان در پایان با اشاره به اینکه "با موجودی بیش از 5 میلیون تن گندم مازاد امسال به سال آینده می‌رویم و نیازی به واردت نخواهیم داشت" گفت: با در نظر گرفتن پیش‌بینی تولید سال آینده و رقمی که از سال جاری به سال آینده منتقل می شود، بر آورد صادرات گندم مازاد مصرف در حجم 2 میلیون تن داریم.

انتهای پیام /

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا