ایران و ژاپن پیمان سرمایه‌گذاری امضا کردند

ایران و ژاپن پیمان سرمایه‌گذاری امضا کردند

ایران و ژاپن یک پیمان دو جانبه سرمایه گذاری امضا کردند که بر اساس آن شرکت های ژاپنی در رقابت بین شرکت های بین المللی برای دسترسی به بازار ایران وضعیت بهتری خواهند داشت.

به نقل از پایگاه خبر ژاپن تایمز، فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن و علی طیب نیا همتای ژاپنی اش در جریان مراسمی که روز جمعه در توکیو برگزار شد این موافقتنامه را امضا کردند.
امضای این موافقتنامه پس از آن صورت گرفت که ژاپن بعد از اجرای توافق جامع هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی تحریم ها علیه ایران را لغو کرد. این تحریم ها شامل ممنوعیت سرمایه گذاری جدید بخش نفت گاز ایران بود.
مقامات ژاپنی گفتند،  توکیو مصمم است از رقبای خود عقب نماند و امیدوار است این پیمان در نهایت به افزایش صادرات خودرو و مشارکت بیشتر ژاپن در توسعه میادین نفتی ایران منجر شود.
علی طیب نیا وزیر اقتصاد ایران گفت: کشور ژاپن که در نظر ایرانی ها همواره با محصولات با کیفیت و قابل اعتماد شناخته می شود، شانس بیشتری برای ورود به بازار ایران و شراکت دراز مدت (با شرکت های ایرانی) خواهد داشت.
وی افزود، اشتهای عظیمی در ایران برای خودرو ها و موتورسیکلت های کم مصرف و با کیفیت، انرژی های تجدیدپذیر و بهبود کیفیت بسته بندی محصولات کشاورزی وجود دارد.
شرکت های ژاپنی برای ورود به بازار ایران صف کشیده اند. روز پنجشنبه شرکت سوزوکی موتور اعلام کرد در حال بررسی بازگشت به بازار ایران است.
لغو تحریم ها همچنین به شرکت های ژاپنی اجازه خواهد داد به پروژه توسعه میدان نفتی آزادگان یکی از بزرگترین میادین جهان برگردند.
اولین محموله های نفتی ایران بعد از لغو تحریم ها از پایانه اصلی نفتی این کشور عازم ژاپن و چین شده اند. به گفته یک مقام ایرانی این محموله ها در 27 ژانویه بندر ایران را ترک کرده اند. هر کدام از این محموله ها حامل حدود دو میلیون بشکه نفت خام به ارزش حدود 66 میلیون دلار است.
انتهای پیام//60

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا