معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اشتغال به کار بیش از 16 هزار و 500 نفر همزمان با دهه فجر در کشور

اشتغال به کار بیش از 16 هزار و 500 نفر همزمان با دهه فجر در کشور

ارومیه - معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همزمان با دهه فجر با بهره برداری از طرح های صنعتی و تولیدی در کشور، بیش از 16 هزار و 500 نفر مشغول به کار شده اند.

«حسین ابویی مهریزی» روز جمعه در آیین بهره برداری از طرح های صنعتی و تولیدی در ارومیه افزود: همزمان با دهه فجر امسال افزون بر 300 طرح در کشور به بهره برداری می رسد که نشان از توجه ویژه دولت به ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی در طرح های صنعتی است.
وی با قدردانی از سرمایه گذارانی که به اجرای طرح های صنعتی اهتمام ویژه ای در کشور دارند، اضافه کرد: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در طرح های افتتاحی دهه فجر در کشور بیش از 66 هزار میلیارد ریال است.
وی با اشاره به شرایط حساس اقتصادی کشور اظهار کرد: تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید زمینه عبور از این شرایط حساس را ایجاد کرده است.
معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش سهم نفت در درآمدهای کشور گفت: باید زمینه ای فراهم کنیم که سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنند تا به اهداف توسعه ای کشور دست یابیم.
ابویی مهریزی بر توجه ویژه به توسعه صنایع لبنی در کشور تاکید کرد و افزود: در برخی کشورهای دنیا تعدد محصولات لبنی بسیار زیاد بوده و صدها نوع مواد لبنی تولید می کنند که ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.
در این آیین ها همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، فاز اول واحد تولید مربا در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع، زیر بنای دو هزار و 100 متر مربع و با ظرفیت هزار تن انواع مربا در سال با صرف اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
همچنین فاز اول واحد تولید لبنیات در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع، زیر بنای سه هزار و 700 متر مربع با 90 میلیارد ریال سرمایه گذاری و با ظرفیت جذب 120 تن شیر در سال با ایجاد اشتغال برای 35 نفر افتتاح شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا