قیمت ۳۰ دلاری نفت در سال ۲۰۱۶

قیمت ۳۰ دلاری نفت در سال ۲۰۱۶

موسسه مورگان استنلی پیش بینی کرد قیمت متوسط نفت برنت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به ۳۱ دلار و در سه ماه دوم و سوم به ۳۰ دلار در هر بشکه برسد.

 

به نقل از بلومبرگ، بر اساس اعلام موسسه مورگان استنلی، قیمت پایین نفت برای مدتی طولانی تر از آنچه قبلا تصور می شد تداوم خواهد یافت. این موسسه پیش بینی سه ماهه خود از قیمت نفت برای امسال را تا 51 درصد کاهش داده است.
تحلیلگران مورگان استنلی از جمله آدام لانگسان گفتند، این موسسه اکنون پیش بینی می کند که  قیمت نفت در سال 2016 در مقایسه با چشم انداز قبلی اش عمدتا کاهشی باشد. قبلا این موسسه پیش بینی کرده بود که قیمت ها در هر دوره سه ماهه در 2016 شاهد رشد باشد.
مورگان استنلی پیش بینی کرده که قیمت متوسط هر بشکه نفت برنت در سه ماهه منتهی به ماه دسامبر به 29 دلار برسد، در حالی که در گزارش 18 ژانویه این رقم 59 دلار پیش بینی شده بود.
ونزوئلا اعلام کرده که 5 عضو دیگر اوپک به کشورهای غیرعضو روسیه و عمان در حمایت از تشکیل یک نشست اضطراری پیوسته اند. درخواست ها از سوی تولید کنندگان در سراسر جهان برای اقدام به منظور مقابله با کاهش قیمت ها در حال افزایش است.
اوپک در نشست ماه دسامبر عملا سقف تولید خود را برداشت و روسیه هم تولید خود را به رقمی بی سابقه رسانده است. این در حالی است که حجم ذخایر نفت خام آمریکا هم به بالاترین رقم ها از سال 1930 رسیده است.
مورگان استنلی انتظار دارد قیمت متوسط نفت برنت در سه ماهه نخست امسال به 31 دلار و در سه ماه  دوم و سوم به 30 دلار برسد. این در حالی است که مورگان استنلی قبلا برای این دوره های سه گانه مذکور قیمت های 42، 45 و 48 دلار را پیش بینی کرده بود.
لانگسان افزود: «رشد تقاضا ضعیف شده و حتی میزان مصرف بنزین و مصرف جهانی هم نشانه هایی از کاهش را  نشان می دهد.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا