رقابت خريداران در تالار پتروشيمي بالا گرفت؛

افزایش حجم معاملات پلیمرها تا مرز ۴۸ هزار تن

افزایش حجم معاملات پلیمرها تا مرز ۴۸ هزار تن

حجم معاملات محصولات پلیمری در روز دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته به رقم ۴۸ هزارتن رسید که نسبت به هفته قبل افزایش را نشان می دهد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در هفته ای که گذشت معاملات محصولات پلیمری تحت تاثیر هیجانات ناشی از افزایش اندک قیمت نفت، با استقبال بهتری از سوی خریداران روبه رو شد.

به این ترتیب برخی از محصولات پلیمری مانند پلی اتیلن های سبک فیلم، پی وی سی ها، پلی استایرن های معمولی و مقاوم پتروشیمی تبریز و همچنین پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ و پلی اتیلن سنگین ایکس تری امیرکبیر در کانون توجه خریداران قرار داشته و حجم معاملات آنها افزایش یافت.

همچنين معاملات بی رمق پلی استایرنها هفته گذشته جان گرفت، به این ترتیب پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰ پتروشیمی تبریز که به میزان ۱۵۰۰ تن عرضه شده بود، بیش از ۳ هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۵۶ تومان بود و معامله گران میانگین قیمت ۴ هزار و ۲۴۵ تومان را برای خرید آن ثبت کردند.

همچنین پلی استایرن معمولی ۱۵۴۰ نیز با عرضه ۱۵۰۰ تنی ، ۳ هزار و ۹۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۱۷ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن نیز ۴ هزار و ۲۱۰ تومان رقم خورد.

پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی بندرامام هم هفته گذشته در کانون توجه خریداران بودند، به طوری که گرید ۰۲۰ که عرضه ای ۱۰۰۰ تنی داشت، ۴ هزار و ۳۹۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۱۶ تومان و میانگین قیمت خرید آن نیز ۳ هزار و ۹۲۲ تومان رقم خورد. گرید ۰۰۷۵ این مجتمع هم ۱۵۰۰ تن عرضه و ۴ هزار و ۶۴۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۱۶ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن ۳ هزار و ۹۴۲ تومان بود.

البته در هفته گذشته پلی اتیلن های سبک فیلم لاله و آریاساسول هم بیش از هفته های گذشته مورد توجه خریداران قرار گرفته و در نتیجه با پتروشیمی بندرامام رقابت کردند.

پی وی سی ها پتروشیمی بندرامام، غدیر و اروند نیز با رقابت از سوی معامله گران خریدرای شدند. به این ترتیب خریداران پی وی سی بندرامام ۳٫۲ درصد برای خرید این کالا رقابت کردند، پتروشیمی اروند نیز با توجه به اینکه افزایش عرضه نداد، با ۳٫۶ درصد رقابت روبه رو شد، به این ترتیب گریدهای متفاوت پی وی سی رقابتی بالای ۳ درصد را در معاملات هفته گذشته تجربه کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا