رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران: بخشی از اقتصاد کشور به معدن واگذارشود

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران: بخشی از اقتصاد کشور به معدن واگذارشود

اهواز - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به ظرفیت بالای معدن در اقتصاد ایران گفت: می توان بخشی از اقتصاد کشور را به معدن وابسته نمود.

نادعلی اسماعیلی پنجشنبه در دومین روز اجلاس سران خانه های صنعت، معدن وتجارت کشور در محل سراسری اداری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد:در اواخر دولت دهم با دخالت های دولت مصرف از معادن کشور بالا رفت و ضربه های سنگینی به معدن وارد شد که همچنان بخش معدن کشور با این مشکلات روبرو است.
وی گفت: خارج شدن کشور از رکود به ویژه در بخش ساخت و ساز می تواند کمک بزرگی به بخش معدن داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: ذخایر جدید طلا در کشور یافت شده است که می توان دربخش طلا تجارت و کارهای زیادی به ویژه دربحث صادرات انجام شود.
اسماعیلی گفت: بخش معدن همان اقتصاد مقاومتی است چرا که در دوران تحریم معادن کشور منابع مورد نیاز تولید کنندگان داخلی را تامین می کردند.
وی اظهار کرد: ایران در بخش ذخایر معدنی رتبه 15 دنیا را دارد اما متاسفانه با وجود ذخایر بسیار مناسبی که در کشور وجود دارد فعالیت های مناسبی در این زمینه انجام نشده است.
اسماعیلی چشمه جوشان کار تولید را معادن عنوان کرد و افزود: بسیاری از مواد اولیه مهم تولیدات درون کشور از جمله مس، سرامیک، فولاد و بسیاری مواد دیگر از معادن کشور استخراج می شود.
در ادامه مراسم مدیر کل سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی کشور بیان کرد: 39 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و بیشترین دریافتی و درآمد این سازمان از حق بیمه ای است که مردم پرداخت می کنند.
علی نمکی با بیان اینکه این سازمان صاحب پروژه های اقتصادی زیادی در کشور است گفت: 600 هزار میلیارد ریال پروژه در سازمان تامین اجتماعی کشور وجود دارد.
وی افزود: از جمله سرمایه گذاری های این سازمان راه اندازی شرکت گردشگری هتل هما، شرکت ریلی رجا، و خدمات مسافرتی تامین و در اختیار داشتن اپراتور رایتل است.
این اجلاس دو روزه بوده است که اولین نشست روز گذشته چهارشنبه در هتل پارس اهواز برگزار شد و امروز به کار خود پایان داد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا