وزیر صنعت، معدن و تجارت:

فضای جدید عرصه بین الملل موجب رونق اقتصاد کشور می شود

فضای جدید عرصه بین الملل موجب رونق اقتصاد کشور می شود

سنندج- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه دولت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور در بخش های مختلف حمایت می کند گفت: یقین داریم در فضای جدیدی که در صحنه بین المللی به وجود آمده است شاهد رونق بیشتری در اقتصاد و تولید کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد رضا نعمت زاده روز پنجشنبه در مراسم افتتاح رسمی معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی قروه از سرمایه گذاران ایرانی و قزاقی این کارخانه قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود این سرمایه گذاری مشترک موجب رونق منطقه و همکاری مستمر ایران و قزاقستان شود.
او گفت: رئیس جمهوری و دولت ایران برای روابط اقتصادی با قزاقستان علاقمند هستند و امیدواریم سطح همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور به احد اعلا برسد.
او سخنان سرمایه گذاران قزاقستانی کارخانه طلای قروه را دلگرم کننده دانست و افزود: منطقه کردستان نیاز به سرمایه گذاری دارد و اکنون که شرکت قزاقستانی در این منطقه سرمایه گذاری کرده، امید بخش و جای تقدیر دارد.
نعمت زاده وظیفه دولت و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت را حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی دانست و افزود: از تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی در هر جای کشور حمایت می کنیم.
او سهم ایران از طلای جهان را یک و نیم درصد اعلام کرد و گفت: اکنون سالانه در ایران دو و نیم تن طلا در مجموع تولید می شود که با راه اندازی کارخانه طلای ساریگونی قروه هر سال دو تن به ظرفیت تولید طلای کشور اضافه می شود و ظرفیت تولید سالانه کشور به چهار و نیم تن افزایش می یابد.
نعمت زاده همچنین از بروز مشکلات فنی در معدن طلای زرشوران تکاب که منجر به متوقف شدن فعالیت این معدن از یکسال پیش شده اظهار تاسف کرد و از سرمایه گذاران قزاقستانی خواست در این معدن نیز سرمایه گذاری کنند.
او همچنین یادآوری کرد زمینه همکاری در زمینه مواد معدنی بین ایران و قزاقستان وجود دارد و ما از افزایش و استمرار سطح همکاری ها استقبال و حمایت می کنیم.
او با اشاره به سفرهای اروپایی رئیس جمهوری گفت: در این سفرها ده ها شرکت اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کردند و ما همچنان علاقمند به ادامه همکاری با شرکت های قزاقستانی در داخل و خارج از ایران هستیم.
نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از مطالعه چند پهنه جدید معدنی در استان کردستان خبر داد و گفت: قرار است این پهنه ها توسط شرکت شستا و ایمیدرو مطالعه شود.
معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی قروه نتیجه سرمایه گذاری خارجی در معادن کردستان است و برای بهره برداری از آن 78 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.
با بهره برداری از این پروژه زمینه بیش از 300 شغل دایم جدید در کردستان فراهم شده است.
ذخیره قطعی این معدن 14میلیون و 800 هزار تن کانسنگ طلا با عیار یک و 24 گرم در تن است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا