با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

آغاز ساخت دومین کارخانه لاستیک کردستان در دهگلان

آغاز ساخت دومین کارخانه لاستیک کردستان در دهگلان

سنندج- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه به همراه استاندار کردستان در سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، راهی دشت های دهگلان شدند تا ساخت دومین کارخانه لاستیک کردستان را کلنگ زنی کنند.

به گزارش ایرنا دومین کارخانه لاستیک کردستان با سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی و در راستای تحقق وعده های دولت برای سرمایه گذاری اقتصادی و صنعتی در کردستان، امروز پنجشنبه در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کلنگ زنی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در آیین گفت: این کارخانه توسط سازمان ایدرو و با همکاری بخش خصوصی و با هفت هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث می شود.
محمد دره وزمی با اشاره به اینکه مسئولان پروژه پیش بینی کرده اند این پروژه تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد گفت: با بهره برداری از این پروژه امکان اشتغالزایی برای هزار و 150 نفر به طور مستقیم فراهم می شود.
مهاجرانی رئیس هیات مدیره کارخانه لاستیک کردستان نیز در این آئین گفت: با ایجاد این پروژه حداقل هزار نفر به صورت مستقیم و دو هزار و 300 نفر نیز به صورت غیر مستقیم صاحب شغل می شوند.
وی گفت: اجرای این پروژه نتیجه پافشاری و پیگیری مستمر و دائمی شخص وزیر برای اجرای آن در کردستان بود.
وی با بیان اینکه تسهیلات این پروژه توسط بانک صنعت و معدن پرداخت می شود گفت: کارهای اولیه گشایش تسهیلات این پروژه نیز شروع شده است.
مهاجرانی گفت: برای راه اندازی این پروژه 750 میلیارد تومان هزینه پیش بینی است و با راه اندازی آن، سالانه 120 میلیون دلار صرفه جویی می شود.
به گفته وی سالانه 50 هزار تن لاستیک شامل 35 هزار تن لاستیک سبک و 15 هزار تن لاستیک اتوبوس و کامیون در این کارخانه تولید می شود.
سرمایه گذار کارخانه لاستیک سازی کردستان با اشاره به دستاوردهای این کارخانه برای استان گفت: تبدیل کردستان به مرجع تولید لاستیک در کشور و همچنین ورود تکنولوژی هایتک به کردستان از جمله این دستاوردها است.
کارخانه لاستیک کردستان در جاده سنندج - تهران و بین سنندج - دهگلان احداث می شود.
60 هکتار زمین مورد نیاز احداث کارخانه تملک شده و با کلنگ زنی رسمی پروژه توسط محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، ساخت آن آغاز شد.
علاوه بر این کارخانه، کارخانه لاستیک بارز هم در حال تکمیل پروژه بزرگ خود در کردستان است.
محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پنجشنبه 15 بهمن به منظور بهره برداری از چند پروژه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر به استان کردستان سفر کرده است.
نعمت زاده صبح امروز پیش از کلنگ زنی کارخانه لاستیک سازی کردستان، در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی شهرک تخصصی پتروشیمی کردستان، کارخانه تولید سیمان چلچمه سارال و همچنین کلنگ زنی کارخانه سیگار سقز شرکت کرد.
افتتاح و بازدید از کارخانه تولید شمش طلای شرکت زرکوه قروه از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به کردستان است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا